Eerste Super Saturday van het jaar

Tafeltennisliefhebbers opgelet: zaterdag 11 februari vindt de eerste Super Saturday van dit jaar plaats. Er valt weer van alles te beleven in het sfeervolle Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Met uitzondering van heren 1 spelen alle landelijke teams thuis.

Dames eredivisie: Hilversum 1 – Enjoy&Deploy/Taverzo

Teamselecties: Hilversum Lisette van Es (24 op de ELO-ranglijst), Heleen Hop(33), Sharon Janssen(37), Kim Hergelink(46). VTV: Dong Li(7), Sanne de Hoop(12), Tanje Helle(15), Vera van Boheemen(20), Natalia Balicka (25), Emine Ernst(34).

Het op de tweede plaats staande VTV komt zaterdag op bezoek in Hilversum. Het team uit Nieuwegein bestaat uit meerdere sterke dames, zodat zij wekelijks in een andere opstelling kunnen verschijnen. Onbetwiste kopvrouw is (nog) de Chinese Dong Li. Andere bekende namen zijn de vechtjas Sanne de Hoop, Tanja Helle die de laatste weken uitstekende resultaten boekt, de jeugdige verdedigster Vera van Boheemen en de zeer jonge Emine Ernst die lastig te bespelen is en pas onlangs met succes haar debuut maakte in de eredivisie. Ook tot de selectie behoort nog Natalia Balicka, maar zij heeft dit jaar nog geen wedstrijd in de eredivisie gespeeld.

Hoewel de uitwedstrijd met de maximale cijfers verloren ging, waren er meerdere partijen die ook de Hilversumse kant op hadden kunnen vallen. Lisette van Es, Heleen Hop, Sharon Janssen en Kim Hergelink zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat er aan het einde van de wedstrijd niet opnieuw een hatelijke nul op het scorebord staat. Het belooft zaterdag dus een spannende strijd te worden aan de Vaartweg in Hilversum.

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – Red Stars 1

Teamselectie: Ruan Greyling, Hans den Blanken, Wouter van der Mark, Frank van der Wurff, Vincent del Priore

Het vernieuwde tweede team is dit voorjaar versterkt door de komst van Hoofddorper Ruan Greyling. Desondanks werd ons tweede in de openingswedstrijd van het seizoen in het verre Franeker afgetroefd door FTTC (6-4), waarbij invaller Pieter Salentijn heel knap een partij wist te winnen. Komende zaterdag wacht team 2 opnieuw een zware strijd als kampioenskandidaat Red Stars op bezoek komt. De Limburgers, die met Tom Thijssen, Frank van der Vleuten en ‘mister Red Stars’ Ronald Boogaard een zeer degelijk en ervaren team hebben, gingen de competitie met een flitsende 9-1 overwinning van start. Nu zal moeten blijken wat Hilversum daadwerkelijk waard is dit seizoen. We kijken uit naar deze interessante ontmoeting, waarbij naar verwachting de tafeltennisliefhebbers volop aan hun trekken zullen komen.

Heren derde divisie: Hilversum 3 – Enjoy&Deploy/Taverzo 2

Teamselectie: Max Koopman, Jan Dubelaar, Tjarko Bosma, Joris Gieskens, Donald Hessing

Ook team 3 kwam matig uit de startblokken. De 7-3 nederlaag tegen Avanti was bepaald geen dijenkletser. Joris Gieskens stelde bij zijn debuut voor Hilversum teleur door al zijn partijen te verliezen. Clubkampioen Jan Dubelaar en zijn mannen willen tegen Taverzo 2 met een beter resultaat voor de dag komen. In deze poule lijkt op voorhand van alles mogelijk.

Heren derde divisie: Hilversum 4 – Enjoy&Deploy/Taverzo 3

Teamselectie: Danny Mol, René van der Velde, Wouter Schoeber, Lars Adema, Youke Gunsing

Team 4 speelt ook tegen Taverzo. En net als team 2 en team 3 begon ons vierde de competitie met een nederlaag. Uit bij het sterke Westa 2 werden twee puntjes veroverd. De ambitie van team 4 is duidelijk: handhaving. Om die ambitie te onderstrepen moet er zaterdag worden gewonnen.