Eerste Super Saturday met kraker Hilversum-The Victory

Op de 1e Super Saturday is het komende zaterdag voor tafeltennisliefhebbers smullen geblazen. De vier herenteams (met hier en daar een dame) spelen belangrijke wedstrijden tegen sterke tegenstanders, met als absolute kraker het duel tussen Heren 1 en The Victory. Tussen al dat mannelijke geweld van de vier herenteams, spelen ook de dames van Hilversum. Je bent van harte welkom om de wedstrijden bij te wonen (aanvangstijd 16 uur). Natuurlijk staat het barteam weer voor je klaar en is de befaamde Hilversum Schotel (alleen op Super Saturday!) weer verkrijgbaar. In de verbouwde Hilversum-kantine is het nu nog gezelliger toeven.

Eerste divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 1 – The Victory 1

Teamselectie: Martin Khatchanov, Patrick Oeij, Cosmin Stan, Wai-Lung Chung, Jelle Goossens. Coach: Bert Olofsen.

Tafeltennisliefhebbers kijken met grote interesse uit naar het duel tussen Hilversum en The Victory. Zij verheugen zich niet alleen op het thuisdebuut van topspeler Martin Khatchanov. wiens spel een genot is om naar te kijken. Wat dit duel zo pikant maakt, is dat tegenstander The Victory  een Hilversummer (Hans den Blanken) en een ex-Hilversummer (Frank van der Wurff) in de gelederen heeft. Met de Let Artur Reinholds als kopman erbij is The Victory een geduchte tegenstander voor onze mannen. Ongetwijfeld zal de trouwe aanhang van het team uit Weesp zich zaterdag laten gelden. Het is te hopen dat ook de Hilversum-supporters zich zullen roeren.

Martin Khatchanov in actie

Tweede divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 2 – SVE 1

Teamselectie:  Gamal de Groot, Mick de Vette, Lars de Visser, Elena Timina, Marcel Hofman

Maar liefst 3 SVE-teams komen zaterdag in actie. Het eerste team van de Utrechters kende een sterke seizoenstart door met 8-2 te winnen van Smash Monster. Ook het vernieuwde Hilversum2 wist haar eerste wedstrijd te winnen: bij Entac werden 6 punten veroverd,  waarbij ex-international Elena Timina bij haar debuut voor Hilversum twee overwinningen in de wacht sleepte, net als de youngsters Lars en Mick.

Als Hilversumde kampioensambities kracht wil bijzetten, dan zal er van SVE gewonnen moeten worden. Maar dat lijkt een lastige opgave tegen het trio Quinten van Dissel, Rogier Dissel en Ian de Graaf.

Derde divisie, poule H, 16 uur: Hilversum 3 – SVE 2

Teamselectie: Wouter Schoeber, Tali Cohen, Tjarko Bosma, Donald Hessing, Joris Gieskens

Ook in deze streekderby duiken weer bekende namen op als die van Remco Haring en Robin Luijer. Het illustreert dat ook landelijk tafeltennis een klein wereldje is waarin vaak dezelfde spelers met elkaar de strijd aanbinden. Het gedegradeerde Hilversum 3 wil graag weer terugpromoveren naar de tweede divisie. Het had een tamelijk stroeve start met de 5-5 tegen Red Stars 2. Zaterdag hoopt team 2 de eerste overwinning binnen te halen.

Derde divisie, poule F, 16 uur: Hilversum 4 – GTTC Groningen 1

Teamselectie: Lars Adema, Yoeke Gunsing, Raymond van Putten, Pieter Salentijn, René van der Velde, Erwin Knecht.

Team 4 verraste vorige week in Enschede met een knappe 10-0 overwinning op Entac 2, met onder andere een mooie hattrick van Pieter Salentijn. Maar de tegenstander van zaterdag, GTTC Groningen, is van een ander kaliber. Het zou een puike prestatie zijn als het team van Van Putten ook de Groningers weet te verslaan. De spelers zijn na de monsterzege in de winning mood.

Dames Tweede divisie, 16 uur: Hilversum 1 – SVE 2

Teamselectie: Nanda Bloom , Sanne Briefjes, Neha Gupta, Lisa Mattheij, Chanel Verschoor, Angelique van den Bosch.

De meiden van Hilversum kunnen een volgende stap zetten op weg naar een hoge eindklassering in de tweede divisie. Tegenstander is het lastige tweede team van SVE. Deze vereniging speelt met twee teams in de poule van Hilversum en beide Utrechtse teams moeten in staat worden geacht hoge ogen te gooien.

Net als Hilversum heeft het tweede van SVE maar liefst 6 dames op de spelerslijst staan, dus het is elke week weer een verrassing wie er achter tafel verschijnen. Zo ook komende zaterdag. Duidelijk is wel dat als de sterke Irene Aangeenbrug van de partij is, het een pittige klus wordt voor het thuisteam. Irene is een geduchte tegenspeelster mede door de lange noppen op haar backhand. De Hilversumsen hoeven echter voor niemand bang te zijn. De meiden zijn optimaal gemotiveerd en hebben er zin in om er een mooie wedstrijd van te maken.

Alle thuiswedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen zaterdag om 16.00 uur.