Heren 1 maakt rentree in de eredivisie

Tafeltennisliefhebbers zien er met grote interesse naar uit. De start van de landelijke competitie met thuiswedstrijden voor Hilversum komende zaterdag. Dat niet alleen omdat Heren 1 z’n rentree maakt in de eredivisie; ook zijn de ogen gericht op  team 2, dat zaterdag voor het eerst te maken krijgt met het nieuwe 4 tegen 4-spelsysteem, waarbij op twee tafels tegelijk wordt gespeeld.

Interessant ook voor het publiek, dat meer wedstrijden kan aanschouwen. Naar verwachting zullen velen zaterdag de weg naar het Hilversumse Tafeltenniscentrum weten te vinden. Support van het thuispubliek kunnen onze spelers zeker gebruiken. Wil je liever zelf een balletje slaan tijdens Super Saturday? Dat kan! De Oskamzaal is tijdens Super Saturday open voor clubleden (jeugd en senioren) die zelf willen spelen.

De tijden waarop je kunt vrijspelen in de Oskamzaal:
Zaterdag 16 september: tussen 13.00 en 19.00 uur

Je bent van harte welkom in ons gezellige Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Natuurlijk staat zoals altijd het barpersoneel weer voor je klaar met een drankje, borrelhap, of maaltijdschotel. Vind je het leuk om de aankomende talenten van onze vereniging aan het werk te zien, dan kun je al vanaf 11 uur in onze zaal terecht. ’s Ochtends vanaf 11 uur komen alle jeugdteams van Hilversum al in actie. Ons eerste jeugdteam komt dit seizoen uit in de landelijk A-klasse en team 2 in Landelijk B. De overige 9 jeugdteams spelen in de regio Midden. Alle jeugdteams spelen komende zaterdag tegelijk thuis.

Het programma landelijke senioren voor 16 september 2023:

Heren, eredivisie: HiIversum 1 –  Veerhuis Wessem/Westa  (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Elwin Huiden, Arnoud Meijer, Teun Salentijn

Hilversum 1, gepromoveerd vanuit de eerste divisie, gaat een zwaar seizoen tegemoet, zoveel is op voorhand al wel duidelijk. Zonder versterkingen is Hilversum op papier het zwakste team in de eredivisie. Bovendien is het ‘t enige team dat uit slechts 3 spelers bestaat en dus niet de luxe heeft om in wisselende opstellingen te spelen. Nu zullen naar verwachting lang niet alle teams op volle oorlogssterkte tegen Arnoud Meijer en de zijnen aantreden, wat kansen biedt op individuele successen.

Wie daar dolgraag een graantje van mee wil pikken, is Teun Salentijn, die komende zaterdag op 16-jarige leeftijd als speler van team 1 debuteert in de hoogste klasse (eerder deed hij ervaring op als invaller). Onnodig te zeggen dat Teun op en top gemotiveerd aan de start verschijnt. Hij is broodnodig ook, omdat Mick de Vette dit najaar in het buitenland vertoeft. Tegenstander Westa leunt vooral op de ervaren kopman Arturs Reinholds. De speler uit Riga kwam eerder uit voor The Victory in Weesp. Oud-jeugdinternational Daan Sliepen en de jonge Jelle Morris zijn andere bekende namen in het team van Westa.

Heren, tweede divisie, poule B: HiIversum 2 – Pecos 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Lars Banning, Mark Hankel, Daan Bakker, Max Koopman, Yoeke Gunsing, Dennis South.

Hilversum 2 kent enkele nieuwe gezichten. Mark Hankel (ex-Kampenion) en Dennis (ex-Shot) zijn in de plaats gekomen van Teun Salentijn en Rick Bakker. Verder is Max Koopman een team doorgeschoven. Ook team 2 zal het naar alle waarschijnlijkheid zwaar krijgen in de 2e divisie. Pecos lijkt, met spelers als Maroun Nader, Tom Helle, Paul Kruijt en René Waterreus in de breedte over een behoorlijk sterk team te beschikken en behoort tot de favorieten voor het kampioenschap. In het nieuwe systeem, dat in de eerste, tweede enderde divisie van start gaat, worden 13 wedstrijden gespeeld op 2 tafels. Iedere speler speelt 3 enkels en één dubbel, zoals in het oude systeem, echter tegen 3 van de 4 opponenten. Daardoor duurt de wedstrijd als geheel korter, terwijl spelers evenveel partijen spelen als vroeger.

Dames eerste divisie, poule A: Hilversum 1 – Trias 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Angelique van den Bosch, Rosa Bosselaar, Fleur Hoogeveen, Priscilla Loesberg, Annerieke Plette.

Het eerste damesteam is ten opzichte van vorig seizoen versterkt door de komst van Fleur Hoogeveen (Emmen) en Priscilla Loesberg (Tempo Team). Het team gaat volgens coach Lex Bruijn dan ook voor niets minder dan het kampioenschap in de eerste divisie.

Tegen de dames van Trias kan Hilversum direct haar visitekaartje afgeven. Fleur Hoogeveen en Rosa Bosselaar komen namens Hilversum in actie, gecompleteerd door Angelique van den Bosch, die Annerieke Plette vervangt. De speelster uit Kamperveen kan niet in actie komen vanwege een gebroken teen. Overigens is het spelsysteem in de dames eerste divisie hetzelfde gebleven: zij spelen 10 partijen in een 3 tegen 3 opstelling.