Eerste Para-ranglijsttoernooi voor schuiftafeltennissers

Op zaterdagochtend was het eindelijk zover: het Para-ranglijsttoernooi in Zevenaar werd gehouden, een mijlpaal voor de onze TTV Hilversum paraspelers Henk en Liduin Puijk. De spanning hing voelbaar in de lucht terwijl de spelers zich klaarmaakten voor wat een dag vol competitie en onvergetelijke momenten beloofde te worden.

Voor Liduin begon de dag met een onverwachte wending. Haar eerste tegenstander liet op zich wachten en toen deze eindelijk arriveerde, bleek het de lopende schuiftafeltennisser Gerard Wullink te zijn, wat een unieke uitdaging met zich meebracht. Liduin wist weliswaar haar focus te behouden en haar spel aan te passen, maar verloor de partij met 2-11 en 3-11. Toen Luduin Gerard in de tweede ronde wederom als tegenstander kreeg, wist ze meer tegenstand te bieden. Ze verloor de partij met 8-11 en 4-11. Ondanks het verlies hield  Luduin plezier in het schuiftafeltennis. Ze werd geprezen om haar spel en de weerstand die ze haar tegenstander bood.

Voor Henk was het een lichte teleurstelling dat hij aanvankelijk in een lagere poule was ingedeeld dan zijn partner. Hij liet zich niet van de wijs brengen door het langzame spel van zijn tegenstander Anouk van de Ven, bleef vastberaden en geconcentreerd en 11-5 en 11-1. Gelukkig kreeg hij gaandeweg het toernooi steeds sterkere tegenstanders, wat hem de kans gaf om zijn vaardigheden te tonen en zijn spel naar een hoger niveau te tillen. Ook in tweede wedstrijd tegen Bert Polman won Henk met 11-9 en 11-8.

Naast deze uitdagingen werden bijna alle spelers geconfronteerd met een ander onverwacht obstakel: de harde wedstrijdbal was anders dan waarmee ze hadden getraind. Dit vereiste een snelle aanpassing van hun speelstijl en techniek.

Ondanks deze hindernissen was de sfeer tijdens het toernooi onmiskenbaar positief en energiek. Spelers werden aangemoedigd door het publiek en inspireerden elkaar met hun vastberadenheid en doorzettingsvermogen. Het Para-ranglijsttoernooi was niet alleen een test van fysieke vaardigheden, maar ook van mentale kracht.

Zowel Liduin als Henk mochten nog de kwartfinale spelen. Liduin moest winnaarsronde spelen tegen Aniek Mulder, een fantastische, ervaren speelster. Hoewel Aniek veel sterker was dan Liduin wist ze de schade te beperken tot 8-11 en 9-11. Wat een groei maakte Liduin door tijdens dit toernooi! Aniek was later de finalist van het toernooi.

Toen mocht Henk in zijn winnaarsronde uitkomen tegen Mark Hofman, die later in het toernooi streed voor de 3e en 4e plaats. Beide spelers lieten het beste van hun spel zien.  Henk bood behoorlijk tegenstand, verloor uiteindelijk deze mooie wedstrijd met 7-11 en 10-12.

Het was een dag van triomf, uitdaging en gemeenschap, waarbij de ware geest van para-tafeltennis werd belichaamd door de toewijding en passie van de spelers. En terwijl de laatste wedstrijden werden gespeeld, werd duidelijk dat de echte winnaars van het toernooi niet alleen te vinden waren in de uitslagen, maar in de harten van onze deelnemers en supporters. Daarna kwam de prijsuitreiking en werd de terugreis aangevangen.

Het eerste Para-ranglijsttoernooi in Zevenaar mag dan voorbij zijn, maar de herinneringen, inspiratie en contacten die het heeft opgeleverd, zullen nog lang blijven. Dit toernooi smaakt naar meer en de planning is om op 22 september aanstaande het volgende toernooi te spelen bij Alexandria.