Eerste nederlaag heren 1, overige teams vlammen!

Met een kleine nederlaag tegen Avanti was heren 1 zaterdag de spelbreker. De overige landelijke seniorenteams deden uitstekende zaken in hun strijd voor promotie of tegen degradatie.

Heren eerste divisie: Hilversum 1 – Avanti 1:   4 – 6
Persoonlijke resultaten: Merijn de Bruin 2, Frank Rengenhart 1, Arnoud Meijer 0, dubbel 1

Halverwege de wedstrijd leek het erop dat Hilversum al in de vijfde speelronde het kampioenschap veilig zou stellen. De koploper had op voorhand al 15 punten voorsprong op de nummer 2 Avanti, en met een  tussenstand van 4-2 leek het alsof het gat alleen maar groter zou worden. Maar de wedstrijd ging vanuit Hilversums oogpunt als een nachtkaars uit. Vier rappe nederlagen later stond de eerste competitienederlaag op het scorebord. Eigenlijk wel leuk dat de spanning weer enigszins terug is, hoewel onze raspaardjes daar zelf heel anders over dachten. Arnoud keek nog het sipst. De publiekslieveling beleefde een teleurstellende middag en wist slechts twee schamele games binnen te slepen. Volgende week tegen Argus de draad weer oppikken!

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – US 1:  8-2
Persoonlijke resultaten: Jelle Goossens 3, Lars Adema 3, Wilfred Schipper 1, dubbel 1

Voor de vrolijke smoeltjes moest de bezoeker weer bij heren 2 zijn. Na opnieuw een ruime overwinning delen de reserves nu de eerste plaats met Scyedam. Opvallend was dat Lars voor de tweede wedstrijd op rij ongeslagen bleef. Met name zijn zege op ex-teamgenoot Angelo Antonietti was spectaculair. Bij een 3-8 achterstand in de vijfde game richtte Lars de smekende blik naar de volgepakte tribunes. Het al wat ingedutte thuispubliek begreep de hint en ging zich met de partij bemoeien. Geïnspireerd door de toejuichingen boog Lars de hopeloze achterstand alsnog om in een 11-9 overwinning.

Heren tweede divisie: Hilversum 3 – US 2:  9-1
Persoonlijke resultaten: Raymond van Putten 3, Hans den Blanken 3, René van der Velde 2, dubbel 1

De ultieme verassing van de voorjaarscompetitie zou natuurlijk het  lijfsbehoud van Hilversum 3 zijn. Toch staan de geslepen veteranen voorlopig op een veilige vierde plaats. De winst van de afgelopen weken is natuurlijk dat de René-tjes nu ook punten beginnen te pakken. Vorige week scoorde Arbon al een tweetje en nu tegen was het de beurt aan Van der Velde om de eerste streepjes achter zijn naam te zetten. En dat nadat hij zijn eerste partij heel ongelukkig met 9-11 in de vijfde had verloren. Ondertussen staan Hans en Raymond op respectievelijk 78 en 67 procent. De tijd lijkt maar geen vat te krijgen op deze krasse veertigers.

Heren derde divisie: Hilversum 1 – The Victory 1:  7-3
Persoonlijke resultaten: Donald Hessing 2, Tjarko Bosma 2, Jan Dubelaar 2, dubbel 1

Voor het lot van heren 4 werd eveneens gevreesd, maar ook deze Hilversumse vechtjassen lijken het te gaan redden. Tegen The Victory bleek alleen Fjodor Rademaker een onneembare horde. Onze jongens lieten zich alle drie door het slimme spel en de sluwe streken van deze rondbuikige vijftiger in de luren leggen. Maar dat mocht de pret niet drukken. Met een voorsprong van elf punten op de nummer 5 is handhaving binnen handbereik.

Even een nietszeggend maar toch interessant weetje. Als de herenteams aan de verwachtingen blijven voldoen doet zich in de volgende competitie het unieke feit voor dat de TTV Hilversum in ALLE  klassen vertegenwoordigd is: van de landelijke eredivisie tot en met de zesde klasse van de afdeling Midden. ‘Potje met vet… ik heb een potje met vet… ik heb een potje, potje, potje, potje vehehet al op de tafel gezet. Ja, ja ja, tweede couplet…. Ik heb een…….’

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – US 2: 6-4
Persoonlijke resultaten: Guusje Hendriks 3, Elisa Stuveling 3, Kelly Leideritz 0, dubbel 0

En het feest zou pas echt compleet zijn als dames 1 weer eredivisie speelt. Het kan nog steeds, want Hilversum staat na de winst op US 2 tweede, op drie punten van koploper Scyedam. Of die missie slaagt, is in hoge mate afhankelijk van het presteren van Kelly. Als nummer drie in de opstelling moet zij in het vervolg een paar puntjes extra pakken. Als Elisa (100 procent !) en Guusje (1 nederlaag) dan de vorm vasthouden, staat niets de promotie naar het hoogste niveau nog in de weg. Of legt uw verslaggever nu een beetje te veel druk op Kelly’s frêle schouders?

Geschreven door: Duco Bruns