Eerste TTV Hilversum Teamtoernooi op 4 september volgeboekt

Op 4 september heeft TTV Hilversum een primeur met de organisatie van het eerste Hilversum teamtoernooi. Nog nooit eerder werd er in Nederland een dergelijk toernooi gehouden en gebleken is dat het ‘een gat in de markt’ is. Binnen ‘no-time’ was het toernooi volgeboekt. Zelfs na uitbreiding van het aantal poules, kwamen er nog meer aanmeldingen binnen, waardoor de organisatie  ‘nee’ moest verkopen.

Het toernooi is bedoeld voor jeugdteams die in de landelijke jeugdcompetitie uitkomen, waarbij iedereen op zijn eigen niveau veel wedstrijden speelt. Uniek is ook dat gespeeld wordt volgens het eredivisiesysteem, waarbij een wedstrijd bestaat uit zeven sets: 6 enkels en een dubbel. In totaal spelen 21 teams uit het hele land 315 wedstrijden op 21 tafels in 2 zalen. Er zijn drie verschillende niveaus: Landelijk C, Landelijk B en Landelijk A. Het Teamtoernooi is een mooie voorbereiding op de competitie, die op 18 september begint. Temeer, omdat het de meeste spelers aan wedstrijdritme ontbreekt doordat er maandenlang niet getafeltennist kon worden dit jaar.

In de Landelijk A poule lijkt het team van TOGB favoriet. Gorkum en Hilversum zijn de nummers 2 en 3 geplaatst. In de landelijk B poule staat een team van Hilversum eerste geplaatst, op de voet gevolgd door Swift en SKF. In het landelijk C zijn de verschillen klein, maar lijken teams van Alexandria, Amsterdam ’78 en Hilversum te gaan strijden om de eerste plaats.

De coronamaatregelen blijven een grote rol spelen bij dit toernooi. Zo wordt er gehandhaafd op de 1,5 meter regel. Wordt iedereen geregistreerd en staan er op veel plekken desinfecteermiddelen. Publiek is niet toegestaan en er mag 1 begeleider per team zijn.