Eerste divisie pittige uitdaging voor Dames 1

Velen zien er reikhalzend naar uit. De eerste Super Saturday van het nieuwe seizoen. Het is alweer bijna jaar geleden dat alle landelijke teams thuis speelden. Komende zaterdag is het dan eindelijk zo ver. Deze week blikken we in het kader van Super Saturday vooruit op het nieuwe seizoen. Vandaag Dames 1.

Hoe zat het ook alweer met Dames 1? Het team met voornamelijk youngsters in de gelederen was in een eerder stadium gedegradeerd naar de tweede divisie, maar heeft voor komend seizoen toch een plek in de eerste divisie toegewezen gekregen. Een pittige uitdaging dus. De Hilversumse dames worden zaterdag meteen op de proef gesteld met de wedstrijd tegen het sterke Avanti. Niet voor niets was Avanti in de afgebroken najaarscompetitie van 2020 de trotse koploper. Het team uit Hazerswoude beschikt met Nena Zantman over een onbetwiste kopvrouw die voortreffelijk gesteund kan worden door o.a. de sterke Anthira van Wensveen, Christel Petiet en Ruby Tangerman.

De meiden van coach Bruijn zijn gelukkig goed voorbereid op de komende competitie. Afgelopen zondag op het NK in Schiedam hebben met name Rosa Bosselaar, Anne Hoogeveen en Aniek Jansen laten zien dat zij met de besten in hun klasse mee kunnen. Deze competitieopening belooft dan ook een spannende wedstrijd te worden, mede omdat in de 1e divisie overgestapt is op het eredivisiesysteem aangevuld met een dubbel. Elke dame speelt dus maar 2 wedstrijden en dat betekent dat de opstellingen van beide teams heel belangrijk zullen zijn. Tijdens de thuiswedstrijden heeft TTV Hilversum ervoor gezorgd dat de wedstrijden geleid worden door ‘officiële’ scheidsrechters.

Selectie: Angelique van den Bosch, Aniek Jansen, Rosa Bosselaar, Julia Cao, Anne Hoogeveen, Fleur Hoogeveen.