Eerste AK-titel voor John van Spengen

John van Spengen behoort al jaren tot de beste tafeltennissers van de Afdeling Midden. De afdelingstitel won hij nooit. Tot gisteren. Overtuigend troefde hij alle concurrenten af. Het geheim achter deze ‘coup’? Het vaderschap? Een slimme tactiek? Een minder snel batje?

Feit is dat de 40-jarige speler van VTV in de finale de 16-jarige Mick de Vette kansloos liet. Een clash der generaties, waarbij de routine overwon. John van Spengen heeft met zijn standvastige spel en mentale veerkracht in de loop der jaren al een karrevracht aan marathonpartijen naar zich toegetrokken. En dat was in de halve finale tegen Jelle Goossens (SVE) niet anders. Van Spengen vocht zich knap terug vanuit een 2-1 achterstand en sloeg in de vijfde game genadeloos toe.

Ook medefinalist Mick de Vette speelde een uitstekend toernooi. Het jeugdevenement een dag eerder was voor hem uitgelopen op een deceptie, omdat hij er niet in slaagde zijn clubgenoot Lars de Visser van zijn tweede achtereenvolgende titelwinst af te houden. Van die frustratie was de volgende dag weinig meer te merken. De jonge Hoevelaker was meer gewend aan het snelle materiaal waarmee hij sinds kort speelt. Daarmee versloeg hij in de halve finale teamgenoot Arnoud Meijer overtuigend.

Dat De Vette er in de finale niet in slaagde om het opponent Van Spengen lastig te maken, was geen schande. Met een tweede plek mocht hij dik tevreden zijn. Samen met Arnoud Meijer won hij bovendien ook dubbelspel. Bij de dames had de titelstrijd met 3 deelnemers weinig om het lijf. Van een echte strijd was geen sprake. Tali Cohen, die vorig jaar verrassend kampioen werd bij de heren, moest zich dit jaar tevreden stellen met alleen de damestitel.

Organisator TTV Hilversum kan terugkijken op een succesvol verlopen AK, waaraan verdeeld over vier speeldagen bijna 350 spelers hebben deelgenomen. De vereniging was voor de dertiende keer organisator van dit evenement, in samenwerking met de afdeling Midden,

De prijswinnaars van de AK2019 hogere senioren.

Onderdeel                          Pos. Naam

Dubbel 1

1       Mick De Vette + Arnoud Meijer (Hilversum)

2       Jelle Goossens + Quinten Van Dissel (SVE)

Dubbel 2

1       Mark Broers + Gido Jehoel (UTTC)

2      Gideon Herschel + Erik Van Dijk (UTTC)

Enkel 1 – hoofdronde

1       John Van Spengen (VTV)

2       Mick De Vette (Hilversum)

Enkel 1 – troostronde

1       Lars de Visser (Hilversum)

2       Thijs Beentjes (Rega)

Enkel 2 – hoofdronde

1       Ferry De Hoogen (Huizen)

2      René Westerdijk (Elan)

Enkel 2 – troostronde

1       Kasper Marinus (SVE)

2       Ruben Lam (Huizen)

Enkel 3 – hoofdronde

1       Niels Durenkamp (UTTC)

2       Ronny Vermeer (Bunshot)

Enkel 3 – troostronde

1       Wouter Dubois (SVE)

2     Frank ten Elsen (Hilversum)

Dames

1       Tali Cohen (Hilversum)

2       Monique Kievith (Huizen)

John van Spengen en Tali Cohen, winnaars van de AK wisselbekers.