Duco Lieste winnaar percentagebeker ttv Hilversum

In de voorbeschouwing van vorige maand werd al zichtbaar dat Duco Lieste de grootste kandidaat was voor het winnen van de percentagebeker. Met een score van 100% – en dus al zijn competitiepartijen gewonnen – mag hij zich de trotse eigenaar van de percentagewisseltrofee noemen. Duco is nog niet zo heel lang lid bij ttv Hilversum, maar hij timmert al wel nadrukkelijk aan de tafeltennisweg. Zo werd hij in december in de Hgroep clubkampioen en zeer onlangs al voortijdig eerste met zijn teamgenoten in de 6e klasse.

Duco onttroont daarmee Guusje Hendriks, die in de najaarscompetitie 1e divisie Dames, de winnares was. Het had echter niet veel gescheeld, want Guusje verloor slechts 1 wedstrijd en werd met 97% de “vice-kampioen”.. Wietse van der Hoop lag ook lang op de loer. In de 4e klasse eindigde hij met 94%.  Ex aequo werden Jelle Goossens – in de 2e divisie en Erwin Knecht – 2e klasse – vierde met 85%.

Duco heeft de felicitaties al in ontvangst mogen nemen en op een gelegen moment zal dat ook met de wisselbeker het geval zijn.

hilversum 25 - voorjaar 2013 - simon-duco-jan

Duco in het midden