Druk tafeltennisweekend voor dames 1

Dames 1 krijgt zaterdag 8 december opnieuw de kans om te promoveren naar de 1e divisie. Tegenstander in de promotie-/degradatiewedstrijd is team 2 van De Treffers uit Roelofarendsveen. Zondag speelt dames 1 om de NTTB-Beker in ’Den Bosch. Ook bij De Treffers speelsters met een hoop ervaring op dit niveau, onder wie Ruby Tangerman en Lisanne van Wassenberg. Maar Sabine Brand, Isabel van Veen en Esther van der Linden doen daar weinig voor onder. Het is te verwachten dat Selma Bibuljica in deze wedstrijd niet aan de start zal verschijnen. De Hilversumse meiden hebben de teleurstelling van de gemiste promotiekans tegen SVE inmiddels verwerkt. Zaterdag zal blijken of ze met deze ervaring op zak wat relaxter de wedstrijd in zullen gaan. Dan wordt het opnieuw een gevecht tussen twee vrijwel gelijkwaardige teams die bij Docos in Leiden zullen gaan uitmaken wie de enig overgebleven plaats in de 1e divisie dames zal gaan innemen. De wedstrijd aan de Hoge Morsweg 201 begint om 15.00 uur.

Een dag later komt dames 1 in actie in de strijd om de NTTB-Beker. Er doen 6 damesteams mee, waarvan er twee al geplaatst zijn voor de halve finale. Dat zijn De Treffers 1 (R) en Taverzo 1, de twee sterkste teams in de 1e divisie.  De overige vier teams die voor deze gelegenheid trouwens bestaan uit 2 speelsters, zijn DHC, Trias, het combinatieteam De Veluwe/Disnierats en uiteraard Hilversum. Om te weten wie de tegenstander wordt zondag moeten de meiden nog even geduld hebben tot de loting is geweest. Het Hilversumse team speelt met Neha Gupta, Chanèl Verschoor en Sanne Briefjes. Vooraf lijkt het team van DHC met Samenda Schipper en Ting Wei Wu de sterkste van de mogelijke 3 opponenten te zijn. Toch moeten onze dames in staat worden geacht om de halve finales te halen. Er wordt gespeeld bij de TTV Kruiskamp aan de Churchillweg 81 in Den Bosch. De kwartfinales beginnen om 10.30 uur.

Chanel Verschoor in actie tijdens de Nationale Jeugd Meerkampen.