Drie keer goud, één keer zilver voor Mini’s en kadet

De jongste jeugd van Hilversum ging zondag 6 november weer op prijzenjacht bij de 2e Minimeerkampen. De 9 Hilversum-spelertjes speelden dit keer een thuiswedstrijd. Er deden maar liefst 40 kinderen met weinig of geen wedstrijdervaring mee aan het toernooi.Ze waren ingedeeld in vijfkampen en zeskampen. De nummers een en twee van elke poule verdienden een prijs. Robin Kroesen werd winnaar bij Jongens Kadetten D. Bij de Jongens Pupillen pakte Melle Scholten de eerste prijs. Voor Melle waren het de laatste Minimeerkampen. Hij heeft zijn niveau dit seizoen flink weten te verbeteren en gaat zich nu richten op de landelijke C-toernooien. Koen Damen speelde zijn eerste toernooi. En deed dat zo goed dat hij de eerste prijs wist te winnen. Ook Fu Shan Lamers, pas kort lid, maakte zijn toernooidebuut. Fu Shan zorgde voor een verrassing door al zijn tegenstanders te verslaan.

De andere 5 Hilversum-spelers vielen niet in de prijzen, maar speelden eveneens een goed toernooi: Olivier, Dylan, Luca, Abel en Anthony wisten diverse partijen te winnen en deden wedstrijdervaring op waarmee ze verder kunnen.

minimeerkampen-061116

De prijswinnaars: V.l.n.r.: Melle, Robin, Koen en Fu Shan