Doe mee aan het NK iPong!

Aankomend weekend staat in Zwolle centraal het NK, maar op zondag is er daarnaast zelf ook nog een balletje te slaan op een iPONG tafel voor de bezoekers en liefhebbers. De afgelopen twee jaar werd dit ook in de vorm van een NK gedaan. Dit leverde twee jaar geleden voor ttv Hilversum een eerste Nederlands Kampioen bij de jeugd voor in de boeken op te Eindhoven, Jürgen Mulder. Vorig jaar deden er diverse jeugdleden mee van ttv Hilversum en ook drie senioren leden. Voor Jürgen leverde dit een eerste plaats bij de troostronde een leuke prijs op, in de hoofdpoule strandde Johan Mulder in de kwartfinale op de winnend finalist Stefan Tromer. Jazeker de broer van Laurens Tromer.

Dit jaar zijn er helaas te weinig inschrijvingen om een echt NK iPONG te organiseren wat ontzettend jammer is, ook dit jaar schreven Johan Mulder en Jürgen Mulder zich hiervoor in. De NTTB heeft er nu een toernooi van gemaakt met aangepaste prijzen. Hierbij wil ik jullie dit toernooi toch onder de aandacht brengen en oproepen tot meespelen op zondag 2 maart zodat er meer bekendheid gaat ontstaan en zo proberen te realiseren dat het op het volgend NK toch weer een NK iPONG mag worden. Je kunt het als ervaren tafeltennisser spelen, maar wat mijzelf vorig jaar opviel is dat zelfs voor mensen die eigenlijk nog nooit getafeltennist hadden zich aardig op het kleine tafeltje thuis voelden. Er hing een ongelooflijk gezellige sfeer tussen de deelnemers en er werd natuurlijk ook bij de start een hoop gelachen voordat men eindelijk zich thuis voelde op de kleine tafel en voor de ervaren tafeltennisser aan het standaard bat gewend was. Toen dit eenmaal een feit was werd er zeer mooi en enerverend tafeltennis gespeeld. Het was een goed lopende organisatie en men kwam aan voldoende speeltijd toe. Er was de mogelijkheid tussentijds mooie wedstrijden te bekijken vanaf de kwartfinales bij de diverse onderdelen van het NK. Het toernooi werd afgerond voordat de finales van start gingen.

Kortom roep ik jullie op te komen en misschien onderling af te spreken als team of als gezin te gaan, en deze ervaring mee te nemen!! Wie weet sleept men een cadeaubon van TTsport binnen en kan je volgend jaar meedoen voor weer een echte mogelijkheid om Nederlands Kampioen iPONG te worden. Hieronder de informatie voor dit toernooi verstuurd aan mij door de NTTB:

Zoals begin deze week aangegeven zouden we vandaag meer bekend maken over de deelname aan het NK iPONG tijdens de NK Tafeltennis, Landstede Sportcentrum te Zwolle op zondag 2 maart. Hoewel we meerdere pogingen hebben gedaan het deelnemersaantal te vergroten is het aantal inschrijvingen – ook door afzeggingen – blijven steken op slechts 7, waaronder 3 jeugdspelers (onder 16). We vinden dit een dermate laag aantal deelnemers dat we niet meer kunnen spreken van een NK iPONG. Maar we willen het toernooi even goed door laten gaan! We hebben een aantal besluiten genomen die ik graag aan jullie als voorgenomen deelnemers voorleg:

We maken er een leuk toernooi van waarbij de volwassenen (vanaf 16) tegen elkaar spelen en de jeugd (onder 16) tegen elkaar speelt. Doel is een flink aantal wedstrijden te spelen (zoveel als mogelijk) met ruimte om de NK te bezoeken.
– De deelname aan het iPONG toernooi is gratis.
Toegangskaartjes kunt u kopen aan de kassa, of via het internet (dat is goedkoper). Een toegangskaart is nodig om mee te kunnen doen. U hebt de hele dag toegang tot alle wedstrijden die op de NK zijn. Het iPONG toernooi wordt gehouden op de 1e verdieping aan de linkerkant, tweede ruimte (u herkent de tafeltjes vanzelf).
Om het toernooi alsnog wat beter gevuld te krijgen kunnen mensen zich ook op de dag zelf nog tot 11.00 inschrijven. Het toernooi start om 11.30.
De winnaar heet helaas niet Nederlands Kampioen iPONG maar verdient wel de titel en certificaat winnaar van het NTTB iPONG toernooi 2014.
Omdat het geen NK meer betreft kunnen we ook de  iPONG tafel niet als eerste prijs uitreiken. We passen het prijzengeld aan: in elke categorie ontvangt de winnaar een cadeaubon van TTsport ter waarde van 25 euro.
U hebt de mogelijkheid om af te zeggen, graag dit aan mij laten weten, liefst voor woensdagmiddag 12.00.

KOM OP CLUBGENOTEN, LATEN WE MET EEN HOOP MENSEN TTV HILVERSUM OP DE KAART ZETTEN BIJ HET iPONG EN SCHRIJF JE IN AL VOOR ZONDAG VIA MIJ, JANNEKE MULDER 4jsmulder@kpnmail.nl , OF OP DE DAG ZELF!!!! LATEN WIJ ALS HILVERSUMMERS HET NK iPONG TERUG OP DE KAART ZETTEN!!!!

Door Janneke Mulder

iPong