Djermo Roest behaalt A-licentie tijdens de halve finale NJM in Assen

6 spelers, 4 coaches en alle ouders waren om 10:00 uur al aanwezig in Assen. Waar de jeugd gretig begon in te spelen, werden de ouders nog even rustig wakker met een bakje koffie. Om klokslag 11:00 uur begonnen de poules van 6, waar de beste 3 spelers per poule zich zouden plaatsen voor de finale van de Nationale Jeugd Meerkampen. Daar spelen de beste 12 spelers van Nederland op 31 mei en 1 juni om uit te maken wie de allersterkste speler per leeftijdsklasse is.

Djermo Roest

Met wisselende coaches werden goede resultaten neergezet. De eerste poulewedstrijd tegen Elwin Huiden ging nog verloren, maar daarna won Djermo met uitstekend spel de 3 volgende wedstrijden. Alle coaches waren zeer tevreden over de inzet en het spelinzicht van Djermo. Dat de laatste wedstrijd nog verloren ging was jammer, maar het doel was geslaagd: Djermo plaatste zich als 3e van de poule voor de finale van de NJM. Aangezien Djermo voor het toernooi nog een B-licentie had, mocht hij met deze prestatie ook nog eens zijn A-licentie in ontvangst nemen!

Wilfred Schipper

Bij de jongens junioren gingen alleen de nummers 1 rechtstreeks door. Zonder al te veel moeite won Wilfred, die vandaag 18 jaar werd, zijn eerste 3 partijen. Vervolgens mocht hij het opnemen tegen de nr 1 geplaatst in zijn poule, Colin Rengers. Ondanks een 2-1 voorsprong in games, wist Colin verdiend de overwinning en de eerste plaats in de poule binnen te halen. Vaste coach Wouter Schoeber kon Wilfred mentaal weer snel op de rit krijgen. Wilfred won zijn laatste partij tegen Rob Seldenrijk, zodat hij met zijn 2e plek nog mocht strijden voor een plek bij de beste 12 spelers van Nederland. In een goede partij won Wilfred met 3-1 van Laurens van Raadshoven, die 1e divisie bij Bijmaat speelt. Dankzij deze winstpartij moet ook Wilfred 31 mei en 1 juni in zijn agenda vrij houden.

Heleen Hop

Met slechts 2 games verlies wist Heleen zich vrij makkelijk te plaatsen voor de finale. De als 5e geplaatste Heleen had alleen een zware kluif aan ex-teamgenote Felicia Faas. Waar gisteren in de competitie nog werd verloren, wist Heleen vandaag wel haar spel aan Felicia op te leggen. Coach Jelle Goossens had duidelijk de juiste tactiek te pakken en Heleen voerde dit gedecideerd uit. Voor Heleen wacht de echte uitdaging in Panningen, waar ze de strijd met haar trainingsmaatjes van Papendal aan mag gaan.

Patrik Roest

De langstdurende poule was de poule van Patrik. 80% van alle wedstrijden werden over de volledige 5 games gespeeld. Ook Patrik wist 3 van de 5 keer een 5e game te spelen. In zijn eerste partij verloor hij deze 5e game, ondanks een 2-0 voorsprong en matchpoints in de 5e game. De 2e partij kon hij wel met 11-8 binnen slepen en ook zijn 3e partij kwam uit in het voordeel van Patrik. Dat van Collin Jager werd verloren (3-1) was ingecalculeerd. Helaas kon Patrik in de beslissende partij tegen Patrick Nieuwendijk geen vuist meer maken, wat resulteerde in een 3-0 verlies. Ook coach Arnoud Meijer wist Patrik niet meer voldoende te motiveren, waardoor Patrik met een 4e plek in de poule plaatsing voor de finale net mis loopt…. Althans, dat dacht iedereen. Eenmaal thuis, bleek dat er niet helemaal goed geteld was in overwinningen! Patrik werd op onderling resultaat met Thomas Baart en Ruan Greyling toch als beste uit de bus te komen! Ook Patrik plaatst zich dus voor de finale van de NJM!

Lars de Visser

Lars had zich al knap gekwalificeerd voor de halve finales van de NJM. Hiermee had hij al een B-licentie verdiend, dus alles wat er bij kwam was bonus. Lars wist nog knap een partij in 5 games te winnen, maar de andere spelers bleken te sterk. Desondanks kan Lars terug kijken op een goed toernooi waar hij veel heeft kunnen leren. Ook mentaal zijn er zeker al stappen gemaakt, waar Lars zeer tevreden over mag zijn.

Eliott Mattei

Na een moeizame start wist Eliott bijna van Nederlands kampioen Kas van Oost te winnen. In de 5e game kwam hij net te kort. Dankzij 2 goede overwinningen moest de laatste partij van de dag de beslissing brengen. Tegen Jules Holtman werden prachtige forehand-spinballen geslagen door beide spelers. Na 1-0 voor en 2-1 achter moest uiteindelijk de 5e game de beslissing brengen. Door een paar onnodige fouten wist Jules uiteindelijk aan het langste eind te trekken, waardoor Eliott zich net niet voor de finale plaatste. Ook voor hem geldt dat hij veel geleerd heeft tijdens dit toernooi, onder andere door de goede begeleiding van coach Frank Rengenhart.