Dinand en Joep in de prijzen bij VTV

Afgelopen zondag waren weer de eerste Mini-meerkampen van het seizoen. Hilversum had met Mika van Henten, Joep van Klei en Dinand Bosman een bescheiden afvaardiging. Alle drie zaten ze in de D-kadetten poule, een zeskamp op twee tafels.

Dinand liet zien dat hij inmiddels de D-kaddetten ontgroeit. De eerste wedstrijd tegen Joep speelde hij een spannende vijfgamer in zijn voordeel, de tweede wedstrijd won hij van Mika in vieren, en tegen de overige spelers morste Dinand geen game meer, een eerste plek.

Joep, Mika en Finn van TTVN zouden het spannend gaan maken, alle drie verloren ze van Dinand en wonnen van de andere twee spelers. De onderlinge wedstrijd tussen Mika en Joep werd zonder al te veel problemen door Joep in drieën gewonnen. De wedstrijd tussen Mika en Finn werd een spannende vijfgamer, waarin Mika, na meerdere matchpoints te hebben weggewerkt, aan het langste eind trok. In de laatste ronde mochten Joep en Finn tegen elkaar. Hier viel Joep af en toe iets te snel aan en verloor in vieren. Drie spelers op 3 punten op de gedeelde tweede plaats. Na de games geteld te hebben, kreeg Joep het zilver en Mika werd vierde.

Doordat we op 2 tafels speelden, waren we lekker vroeg klaar, en stapten we 13:00 al in de auto om ’s middags nog van het zonnetje te genieten.

Op 3 november is de volgende editie van deze beginnerstoernooien, de Mini-Meerkampen, waarbij TTV Hilversum gastheer is en natuurlijk de eer hoog mag houden…

Joep van Klei (links) en Dinand Bosman met hun trofee in de zaal van VTV.