Derde Super Saturday: team 2 en 3 vechten tegen degradatie

Op de derde Super Saturday zaterdag 2 april staan er voor twee landelijke herenteams, het landelijk damesteam en het eerste jeugdteam belangrijke wedstrijden op het programma. Heren 1 speelt zaterdag 9 april thuis, wanneer er voor de andere landelijke teams uitwedstrijden gepland staan. Super Saturday bij TTV Hilversum is ‘the place to be’. Het is de gelegenheid bij uitstek om met een hapje en een drankje vrienden en bekenden te ontmoeten.  Natuurlijk zijn er ook komende zaterdag weer mooie en spannende partijen te aanschouwen. Je bent dan ook van harte welkom in ons gezellige Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg.
Alle landelijke seniorenteams spelen om 16 uur, het eerste jeugdteam van Hilversum start om 14 uur. ’s Ochtends om 11 uur komen de overige jeugdteams al in actie.

Tweede divisie: Hilversum 2 – Tempo Team 3 (aanvang 16 uur)

Teamselectie: Hans den Blanken, Teun Salentijn, Ruan Greyling,  Yoeke Gunsing, Donald Hessing

Dankzij twee overwinningen op rij heeft Hilversum halverwege de competitie de vierde plek die goed is voor handhaving, weer enigszins in zicht. Tamelijk verrassend werd zaterdag met 7-3 gewonnen van concurrent Taverbo, waardoor de achterstand op dit team nu is teruggebracht tot 5 punten. Teun Salentijn scoorde in Boxtel een gave driepunter, zijn eerste in de tweede divisie. Dat smaakt naar meer.
Hilversum moet sowieso meer punten scoren in de tweede seizoenshelft dan in de eerste om te overleven. In dat opzicht liggen er komende zaterdag kansen tegen de zwakkere derde man van koploper Tempo Team. De uitwedstrijd ging met 10-0 naar de Amsterdammers. Elk punt dat vanaf nu wordt binnengehaald, is goud waard.

Derde divisie: Hilversum 3  – Taflan 1 (aanvang 16 uur)

Teamselectie: Tjarko Bosma, Jan Dubelaar, Pieter Salentijn, Robert van der Horst

Waar team 2 moet opboksen tegen een ijzersterke kampioenskandidaat, krijgt ons derde de hekkensluiter op bezoek. Net als team 2 staan ook Tjarko en zijn mannen op de vijfde plek: linke soep. Hier lijkt het gat van 3 en 4 punten met resp. Irene en Megacles overbrugbaar. Maar dan moet er om te beginnen flink worden gescoord tegen zwakke broeder Taflan, dat uit met 7-3 werd verslagen. Een een grotere overwinning zou nu wenselijk zijn. Met name Pieter Salentijn heeft z’n draai nog niet gevonden dit seizoen, wie weet komt daar zaterdag verandering in.

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – Pearle Wezep 1 (aanvang 16 uur)

Teamselectie:Angelique van den Bosch, Rosa Bosselaar, Julia Cao, Anne Hoogeveen, Aniek Jansen, Nina Romano.

Zaterdag begint alweer de terugronde van de landelijke competitie. De dames ontvangen dan nummer laatst Pearle Wezep. Dit team leunde bij de promotie uit de 2e divisie zwaar op de prestaties van Annemarie Zijnstra. Zij is er deze competitie (tot nu toe) niet bij vanwege de komst van een knappe wereldburger.
Nu moeten de winstpartijen vooral komen van de talentvolle Annerieke Plette die een fraaie 50% scoort. Van haar teamgenoten wist alleen Hetty Kamphorst nog ergens een winstpartij bijeen te sprokkelen. Gevoegd bij 1 gewonnen dubbel geeft dit voldoende aan waarom dit team met slechts 8 punten kansloos onderaan staat in de 1e divisie B. De opdracht voor coach Bruijn en zijn meiden is dan ook duidelijk. Zaterdag moet er ruim gewonnen worden van dit team om in de race te blijven voor de 3e plaats in de rangschikking en meer afstand te nemen van plaats 5.

Kampioensgroep jeugd: Hilversum 1 – Gorkum 1 (aanvang 14.00 uur)

Teamselectie: Anouk van den Boom, Daan Bakker, Mate Molnar

Het eerste jeugdteam van Hilversum komt uit in de kampioenspoule, waarin de acht sterkste teams van Nederland zijn ingedeeld. De beste vier teams strijden om het Nederlands kampioenschap. Ons jeugdteam staat na 4 wedstrijden gedeeld zesde. Met nog twee wedstrijden te gaan is plaatsing voor de play-offs In theorie nog mogelijk.
Als het team van coach Djermo Roest zaterdag weet te winnen van Gorkum,  dat vijfde staat, en Tempo Team gaat hard onderuit bij het sterke TOGB, dan komt het aan op de laatste wedstrijd, waarin Hilversum op bezoek moet bij Tempo Team. Je weet maar nooit. Hopelijk zijn Daan Bakker en Mate Molnar op tijd hersteld van corona en kan dit team op volle sterkte vechten voor z’n laatste kans om de halve finale van het landskampioenschap te halen.

Het programma voor zaterdag 9 april:

Eredivisie: HiIversum 1 – Combilo TOGB 1 (aanvang 16.00 uur)

Teamselectie: Elwin Huiden, Arnoud Meijer, Mick de Vette

Zaterdag 9 april speelt heren 1 als enige landelijke team een thuiswedstrijd. Tegenstander is TOGB 1 met voor Hilversum twee bekende gezichten. Lauric Jean en Benjamin Rogiers maakten deel uit van het Hilversum-team dat vorig jaar de landstitel veroverde.
Het Hilversumse Tafeltenniscentrum is voor deze Belgen dus bekend terrein. Het is evenwel de vraag of beiden zullen meespelen. Het ligt eerder voor de hand dat de jonge talenten Tim Gras en Milo de Boer de strijd aanbinden tegen Hilversum, samen met één der routiniers. In dat geval kan het een interessant duel worden aan de Vaartweg.