Derde Super Saturday met kelderkraker in de eredivisie

De derde Super Saturday komende zaterdag wordt de drukste van dit seizoen. Team 1 en 2 komen in actie in resp. de eredivisie en tweede divisie, vergezeld van ons landelijke damesteam in de eerste divisie. Omdat team 2 als kwartet aantreedt op 2 tafels en ook team 3 in de hoofdklasse thuisspeelt, valt er voor de toeschouwers hopelijk veel moois te aanschouwen.

Mocht je nog niet eerder op Super Saturday bent wezen kijken, dan is dit een uitgelezen mogelijkheid om onze sterkste teams in actie te zien. Hoe meer tafeltennisliefhebbers de weg naar het Tafeltenniscentrum weten te vinden, des te gezelliger de entourage. Support van het thuispubliek kunnen onze spelers zeker gebruiken. Wat te denken van een heuse kelderkraker in de eredivisie: Hilversum – SKF.

Zelf spelen kan ook tijdens Super Saturday!

Wil je liever zelf een balletje slaan tijdens Super Saturday? Dat kan! De Oskamzaal is open voor clubleden (jeugd en senioren) die zelf willen spelen.

De tijden waarop je kunt vrijspelen in de Oskamzaal:
Zaterdag 4 november: tussen 13.00 en 19.00 uur

Je bent van harte welkom in ons gezellige Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Natuurlijk staat zoals altijd het barpersoneel weer voor je klaar met een drankje, borrelhap, of maaltijdschotel.

Ook alle jeugdteams komen in actie.
Vind je het leuk om de aankomende talenten van onze vereniging aan het werk te zien, dan kun je al vanaf 11 uur in onze zaal terecht.

’s Ochtends vanaf 11 uur komen alle jeugdteams van Hilversum al in actie. Ons eerste jeugdteam komt dit seizoen uit in de landelijk A-klasse en team 2 in Landelijk B. De overige 9 jeugdteams spelen in de regio Midden. Alle jeugdteams spelen komende zaterdag tegelijk thuis.

Het programma landelijke senioren voor zaterdag 4 november 2023:

Heren, eredivisie: HiIversum 1 –  SKF 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Elwin Huiden, Arnoud Meijer, Teun Salentijn

Aan de degradatiepoule valt niet meer te ontkomen na de 6-1 nederlaag in Hattem tegen Smash’70. Arnoud was in de openingspartij dicht bij winst tegen Brent Ronde en Elwin wist in de vierde partij deze talentvolle jongeling overtuigend aan banden te leggen.
Hilversum heeft komende zaterdag kans om de eerste overwinning van deze competitie te boeken in de kelderkraker tegen SKF. Beide gepromoveerde teams bungelen onderaan in de eredivisie, wat niet wegneemt dat er veel prestige op het spel staat.

De spelers kennen elkaar door en door en de ontmoeting met de Veenendalers is een echte klassieker in het landelijke tafeltennis. In de meeste gevallen leidde dat tot mooie en spannende onderlinge duels. Samen hebben Elwin (2), Arnoud (1) en Teun (1) tot dusverre 4 winstpartijen bij elkaar geslagen, wie weet wordt die score zaterdag verdubbeld.

Heren, tweede divisie, poule B: HiIversum 2 – Belcrum 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Lars Banning, Mark Hankel, Daan Bakker, Max Koopman, Yoeke Gunsing, Dennis South.

Voor team 2 toont de ranglijst een ‘Ajax-klassering’ in de tweede divisie. Gevreesd moet worden dat de mannen niet meer van de onderste plaats zullen komen. In de 4 tegen 4-duels zijn per wedstrijd 13 punten te verdienen en Hilversum heeft er in 6 ontmoetingen een schamele 21 bijeen weten te sprokkelen. Een magisch getal in de tafeltennissport, dat wel, maar daar koop je geen brood voor. Tegenstander Belcrum, die zaterdag op bezoek komt, heeft twee keer zo veel punten, versloeg de onzen in Breda met 9-4, en vertoeft veilig in de middenmoot. Hilversum-nieuwkomer Mark Hankel doet het met een persoonlijke winstscore van 60% naar behoren.

Dames eerste divisie, poule A: HiIversum 1 – De Boer Taverzo 1 (aanvang 16.00 uur)

Teamselectie:
Angelique van den Bosch, Rosa Bosselaar, Fleur Hoogeveen, Priscilla Loesberg, Annerieke Plette.

Ondanks de 10 punten aftrek die Hilversum onterecht heeft gekregen wegens niet-opkomen in het uitduel met Assen, geven coach en speelsters het nog niet op. Inmiddels is Hilversum geklommen naar de 3e plaats die wordt gedeeld met Taverzo uit Zoetermeer. En laat nu uitgerekend dat team zaterdag op bezoek komen in Hilversum!

De Zoetermeersen verloren vorige week verrassend met 6-4 van Assen, dus zij zullen gebrand zijn op een goed resultaat om niet in degradatiegevaar te komen. Dat geldt uiteraard ook voor de speelsters van de thuisclub. Taverzo heeft de sterke Nadia Huizer en Ece Eser Gebeci op de teamlijst staan, naast de taaie Inge van der Gaag en Wianka Overbeeke. Bij Hilversum is Angelique van den Bosch die in de uitwedstrijd nog als enige wist te winnen van Cebeci, nog steeds afwezig vanwege een rugblessure. Het is dus weer puzzelen voor de dit seizoen geplaagde coach Bruijn.

Het zou een knap zijn als Hilversum de prestatie van de uitwedstrijd (7-3 winst) zou kunnen herhalen. Dat zou weer een mooie stap richting de top zijn.