Debuut Wai Lung Chung leidt tot zege Heren 1

Heren 1 versloeg in eigen huis Bergeijk met 6-4, waardoor de koppositie in de eerste divisie behouden blijft.

Cosmin Stan beet het spits af tegen kopman Pascal van Gemert. In de eerste game liet Cosmin meteen zien dat hij tot het bot gemotiveerd was: 11-2. Pascal verweerde zich in de tweede game en trok deze naar zich toe, waarna Cosmin de wedstrijd overtuigend won. Het dubbel wist Cosmin samen met Wai Lung te winnen. In zijn beide andere wedstrijden wist Cosmin eenvoudige overwinningen te boeken.

Voor Wai Lung Chung was het zijn debuut in Heren 1. Dat de ex-international een goede basis heeft mag voor zich spreken en dat was te zien. Hij won vrij eenvoudig twee enkelwedstrijden, maar miste tegen Pascal van Gemert wedstrijdritme. De komst van Wai-lung leverde mooie ballen op voor het publiek en naarmate de wedstrijd vorderde ging hij steeds beter spelen.

Coach Bert Olofsen moest deze keer zelf achter de tafel verschijnen. Olofsen speelt al enige tijd geen competitie meer. In zijn eerste wedstrijd verraste hij Peter Huybregts met goed serveerwerk en won de game. In de tweede game leek het lange tijd de goede kant op te gaan, maar deze wist Huybregts naar zich toe te trekken. Daarna was Huybregt met 7-11 en 7-11 te sterk. In zijn tweede wedstrijd was Olofsen dicht bij een sensatie door in 5 games van John Mandemakers verliezen. Tegen Pascal van Gemert had Olofsen geen schijn van kans.