Damesteam aast op revanche tegen Westa

Het eerste damesteam van Hilversum speelt zondag 27 november tegen Westa de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar. Opnieuw een uitwedstrijd, de derde achter elkaar, en ook deze keer hebben de meiden  een lange reis voor de boeg. Althans twee van hen, want Sharon die in Panningen woont, speelt bijna een thuiswedstrijd. In hun eigen zaal verloren de jonkies van coach Lex Bruijn met 5-1 van Westa dat daarmee vrijwel een derde van hun punten veroverde. Met 15 punten staat Hilversum op de zevende plaats, slechts 1 punt achter Westa. Dit team beschikt met Nan Sun Li en Amber van de Velde over twee sterke speelsters. Het team kan verder nog kiezen uit Olympisch Parakampioen Kelly van Zon en een aantal topkadetten: Emma van der Zande (afgelopen zondag nog de verrassende winnaar bij de kadetten op het A-ranglijsttoernooi in Tilburg), Vicky Schijven (de al even verrassende tegenstander van Emma in de finale) en Karlijn van Lierop die in Tilburg wat teleurstelde. Zolang de komst van de Chinese Xu bij Heerlen nog op zich laat wachten, is de vijfde plaats nog binnen handbereik voor zowel Hilversum als Westa. Dus naast gezonde revanchegevoelens staat er dus wel degelijk iets op het spel aanstaande zondag.

Selecties, met achter de namen de plaats op de ELO ranglijst

Westa: Nan Sun Li 11, Amber van de Velde 27, Kelly van Zon 47, Vicky Schijven 53, Karlijn van Lierop 55, Emma van der Zanden 58.

Hilversum: Lisette van Es 26, Sharon Janssen 40, Heleen Hop 44, Kim Hergelink 48.