Dames sluiten af met monsterzege

Zaterdag kwam het al gedegradeerde Dedemsvaart op bezoek in de gezellige accommodatie van ttv Hilversum. Neha Gupta opende tegen de sterkste van de twee zussen Hazeveld, Thirza. Van het begin af aan was het wel duidelijk dat Thirza niet voor niets ruim boven de 70 % speelde, want het lukte Neha niet om de tegenstander haar wil op te leggen. Verder dan een nipte winst van de derde game kwam Neha niet.

In de beide andere wedstrijden kwam de goed en met geduld spelende Gupta niet in gevaar. Melanie Hazeveld was de eerste tegenstander van de  Hilversumse kopvrouw Sanne Briefjes. Deze moest na het verspelen van een grote voorsprong in de 1e game ongetwijfeld terugdenken aan de wedstrijd van vorige week. Toen immers verspeelde zij een paar keer een mooie voorsprong, iets dat haar toen uiteindelijk twee partijen kostte. Deze keer gelukkig niet. Met wilskracht beet zij zich vast in haar tegenstander. Afgetekend trok Briefjes de partij in vieren naar zich toe. Tegen Thirza Hazeveld had Briefjes het moeilijk, maar liet zij tegelijkertijd zien dat de vormdip van vorige week een incident was. Ook deze partij ging in vier games naar Hilversum.

Tegen Roselin Kappert kwam geen van de Hilversumse dames in de problemen. Kappert komt nog wat te kort voor dit niveau en bleef deze competitie helaas voor haar zonder overwinning. Voor de thuisclub was het goed om te zien dat Angelique van den Bosch haar stijgende vorm kon doorzetten. Zij beloonde zichzelf met drie fraaie zeges, waarbij zij alleen aan Melanie Hazeveld een game moest afstaan. Dat Gupta en Briefjes een goed dubbel hebben werd tegen beide zussen Hazeveld opnieuw bewezen. Met deze daverende 9-1 overwinning kreeg de competitie in de tweede divisie waarin de meiden onverwacht goed en constant presteerden een waardig slot. Zij kunnen zich nu gaan opmaken voor de apotheose op 1 december als in Zoetermeer gestreden gaat worden om promotie naar de 1e divisie. Een voorbeschouwing op dit duel der ‘giganten’ volgt in de loop van deze week.

De sfeer is goed bij dames 1, dat zich opmaakt voor de promotiestrijd op 1 december in Zoetermeer.