Dames nemen twee punten mee uit Limburg

Zondag 13 december vond de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie plaats in de eredivisie dames. Heleen Hop, Lisette van Es en Alice Vos moesten het in Zuid-Limburg opnemen tegen de nummer vijf op de ranglijst Lybrae Heerlen en werden daarbij uiteraard bijgestaan door hun coach Lex Bruijn.Over de wedstrijd valt helaas niet zoveel boeiends te vertellen. In een sfeerloze en koude ambiance voltrok zich een saaie wedstrijd, waarin de winnaars overtuigden. Zo hadden Heleen en Lisette niets in te brengen tegen Li Nan Sun en konden Heleen en Alice hun wedstrijd tegen Rachel Gerarts niet echt spannend maken, alhoewel de niet fitte Alice wel kansen op gamewinst had. Op hun beurt maakten Lisette en Alice het de derde tegenstandster Eline Gelderman duidelijk dat zij op dit niveau nog echt wat te kort komt.

Door de vlotte wedstrijd waren de meiden met coach en trouwe supporters Elout Vos en André Louwen nog op tijd in Wessem om Wouter van de Mark te zien gloriëren tegen Erik Agamyan, de youngster van Westa. Na dit uitstapje werd het eerste deel van de competitie afgesloten bij de uitstekende Griek in Maasbracht, waarna de lange reis naar huis weer kon worden aanvaard.

Na negen wedstrijden staat Hilversum op een keurige gedeelde zesde plaats samen met Westa. Eind januari wordt de competitie voortgezet en met nog vijf wedstrijden te gaan. Dan moet het team nog wel wat punten verzamelen om op die zesde plaats te blijven. Dat geeft voordeel bij de het spelen van de play-down wedstrijden die na de reguliere competitie de apotheose zullen gaan vormen.