Dames in recordtijd naar maximale zege op Buitenpost

Buitenpost, tegenstander van Dames 1 in de tweede divisie, werd geconfronteerd met het gegeven dat het verschil tussen de diverse klassen in het landelijk damestafeltennis giga-groot is. Na Tempo-Team en Taverzo wisten ook de Hilversumse meiden de wedstrijd tegen deze tegenstander met 10-0 in hun voordeel te beslissen.

Alle teams die promoveren zijn in de hogere klasse steevast in de onderste regionen te vinden. Omdat in het najaar drie teams degradeerden uit de 1e divisie werd de 2e divisie extra versterkt. Zo kon het gebeuren dat de sympathieke Friezinnen tegen hun derde nederlaag met maximale cijfers aanliepen. Rianne Komrij, Jiska Kingma en Linda Kleiker waren duidelijk een maatje te klein voor de Hilversumsen (Angelique van den Bosch, Sanne Briefjes en Anne Hoogeveen), die samen slechts 1 game lieten liggen. De enige spanning in de wedstrijd bracht het dubbelspel. Beide teams brachten combinaties op de been die nog nooit samen hadden gespeeld en dat kwam het spelpeil niet ten goede. Met enig geluk wist Hilversum de wedstrijd met 11-9 in de 5e game naar zich toe te trekken.

Het dubbelspel was de enige spannende partij in het duel met Buitenpost.

Coach Lex Bruijn was niet alleen verheugd over de uitslag, maar zeker ook met het gegeven dat de wedstrijd binnen drie uur was afgerond. Dat laatste kon hij zich niet meer herinneren. Na vier wedstrijden zijn de zaken wel helder in poule A van de 2e divisie. Tempo-Team en Taverzo staan op de promotieplaatsen, op 10 punten gevolgd door Hilversum en Hutaf die samen de middenmoot vormen. Respectievelijk 13 en 15 punten weer daarachter sluiten Buitenpost en VVV de rij.

Komende zaterdag komt VVV op bezoek in de fraaie accommodatie aan de Vaartweg in Hilversum.