Dames kunnen Avanti lang bijhouden

Avanti mag zijn handen dichtknijpen met de krappe 6-4 overwinning op dames 1 in de eerste divisie. Angelique van den Bosch startte uitstekend tegen de Hazerswoudse kopvrouw, Nena Zantman, door een vijfde game af te dwingen. Helaas ging deze vrij ruim verloren. Sanne Briefjes toonde vervolgens overduidelijk aan dat Lenny van der Meer haar vormcrisis nog niet te boven was.

Neha Gupta zette de Hilversumsen brutaal op voorsprong door in vijven van Christel Petiet te winnen. Het dubbel ging ook al over vijf games, maar nu naar Avanti. Opnieuw kwam Hilversum voor door een makkelijke overwinning van Van den Bosch op Van der Meer en trok Nena Zantman de stand gelijk door een simpele zege op Gupta. Voor het eerst nam Avanti de leiding doordat Petiet profiteerde van de simpele fouten van Briefjes.

Toch kwamen de meiden uit mediastad terug omdat ook Gupta in drie games Van der Meer aan de zegekar bond. Van den Bosch had niet genoeg power om het Petiet moeilijk te maken en alles hing dan af van de laatste wedstrijd. Briefjes liet daarin zien op de weg terug te zijn door brutaal een 2-0 voorsprong te nemen op Zantman. Die zette vervolgens een tandje bij en trok de stand gelijk. Een vliegende start bezorgde Zantman een snelle 7-1 voorsprong. De time-out van coach Bruijn leek de wedstrijd te doen kantelen. Briefjes kwam terug tot 7-8, waarna Zantman met een ongelofelijke mazzelbal het verzet van Briefjes definitief brak.

De Hilversumse meiden hebben ondanks deze krappe nederlaag laten zien dat zij thuis horen in deze klasse. Nog vijf wedstrijden om veel punten te verzamelen alvorens de play-offs beginnen.

Neha Gupta overzijde) in actie tegen Christel Petiet.