Dames 1 start tegen De Toekomst

Nadat onze dames in het voorjaar het vege lijf konden redden in een beslissingswedstrijd met een nipte winst op punten, kunnen zij zich nu opmaken voor opnieuw een zwaar half jaar. De 1e divisie is er beslist niet zwakker op geworden met het uit de eredivisie gedegradeerde Avanti en twee nieuwe teams (DHC en Tempo-Team) die op basis van hun rating aan deze poule zijn toegevoegd. Een halve competitie gevolgd door play-off en play-down wedstrijden zullen in november uiteindelijk bepalen welke zes teams in het najaar verder gaan. Versterkte degradatie dus, waarbij de nummers 7 en 8 automatisch afdalen naar de 2e divisie en het als 6e geëindigde team nog een beslissingswedstrijd moet spelen tegen de kampioen van de 2e divisie.

Hilversum is, vergeleken met het voorjaar, ongewijzigd gebleven. Gelukkig kan coach Lex Bruijn vanaf nu wel beschikken over de van een hardnekkige blessure herstelde Chanél Verschoor. Eenmaal in vorm kan zij van grote toegevoegde waarde zijn voor het team.

De meiden van coach Bruijn starten zaterdag in eigen huis tegen De Toekomst. Dat gepromoveerde team heeft in Jolanda Hofland en Brenda Veenstra haar sterkhouders. Tezamen met de in de damescompetitie teruggekeerde Linsey Otten-Beker en de talentvolle Jessa Buijnink heeft De Toekomst een heel goed team. Derhalve een pittige start voor de thuisclub. We wagen ons niet aan een voorspelling, maar het wordt ongetwijfeld een spannende en mooie wedstrijd op tafel 1, vlak naast het geweld van de heren eredivisie.

TTV Hilversum Dames 1