Dames 1 sleept op de valreep verrassend kampioenschap in de wacht

Nog maar een week geleden stonden ze onderaan en speelden de meiden van Hilversum 1 een degradatieduel tegen Assen. Dat leverde een overtuigende 9-1 winst op en bracht Hilversum op slechts 3 punten afstand van koploper Trias 1. Dit team moest in de laatste competitieronde thuis spelen tegen Taverzo, een team dat ze in de uitwedstrijd met 8-2 hadden geklopt. Hilversum wist dat het in Etten-Leur in elk geval ruim zou moeten winnen van Tanaka. En dat zou niet gemakkelijk zijn, want de thuiswedstrijd leverde destijds een nipt gelijkspel op. De meiden waren tot op het bot gemotiveerd, vochten voor elk punt en leverden een topprestatie door Tanaka maar liefst met 10-0 te kloppen.

Nu was het wachten op de resultaten in Twello, waar Trias genoeg zou hebben aan opnieuw een 8-2. Maar na 6 potjes daar, waarin de punten gelijk waren verdeeld, konden de meiden elkaar juichend in de armen vallen in de gezellige kantine van Tanaka. Het onmogelijke was gepresteerd: kampioen worden ondanks de straf van 10 punten aftrek wegens niet op komen. Dat de speelsters zich door die straf nooit uit het veld lieten slaan tekent hun uitstekende mentale instelling. Nu moet nog 1 horde worden genomen voordat promotie naar de eredivisie een feit is. Op 9 december wordt een beslissingswedstrijd gespeeld voor een plaats in de eredivisie tussen Disnierats (als laatste geëindigd in de eredivisie) en de meiden van coach Bruijn. De belooft op voorhand al een mooi spektakel te worden.