Dames 1 opent met 7-3 zege

In het Gelderse Huissen ontpopten de sympathieke speelsters van Hutaf zich tot de ideale tegenstanders van de Hilversumse meiden om de competitie mee te starten. Het werd een ruime 7-3 overwinning.In de mooie en knusse accommodatie bleek alleen de, door haar korte noppen op de backhand, lastig te bespelen Hilde Vermeulen een pittige tegenstander. Sanne Briefjes toonde zich aan Hilversumse kant een waardig kopvrouw door haar drie opponenten gedecideerd van tafel te schuiven. Slechts één game hoefde zij af te staan aan de eerder genoemde Vermeulen. Deze bleek op haar beurt wel een onneembare horde voor achtereenvolgens Nanda Bloom als Lisa Matteij die beiden, goed spelend, wel wisten te winnen van de andere Hutaffers, Janneke Rooding en Iris Brouwers. Dat er geen 8-2 uitslag op het scorebord verscheen, kwam doordat het Hilversumse dubbel verzuimde om in de beslissende game een van de drie matchpunten te benutten. Vermeldenswaard is nog dat Bloom er in slaagde om in haar partij tegen Rooding haar tegenstandster in de openingsgame op de nul te houden. Na iets meer dan drie uur kon een tevreden coach Bruijn zich aan een prima gehaktbal wijden in een gezellige kantine, waar nog prijzen worden gehanteerd die aan zijn lang vervlogen jeugd deden herinneren. Een mooie eerste wedstrijd dus voor de Hilversumsen die alweer uitkijken naar Super Saturday, komende zaterdag, als het team van SVE 2 op bezoek komt.

Sanne en Lisa is actie tijdens het dubbel, dat ondanks 3 matchpoints verloren ging.