Dames 1 moet punten sprokkelen

Twee lastige uitwedstrijden hebben de dames van Hilversum voor de boeg. Allereerst gaat het team zaterdag naar Roelofarendsveen om daar vanaf 18.00 uur in het strijdperk te treden tegen de huidige nummer 2 uit de rangschikking. Denkend aan de vorige ontmoeting springen bij coach Lex Bruijn nog de tranen in de ogen.? Een dikke nederlaag 0-10 nederlaag kon toen in de boeken worden bijgeschreven, maar hoe zuur voelde die nederlaag toen wel niet. Ruim 5 uur duurde de match, waarbij 6 partijen in 5 games werden beslist waarvan ook nog eens 3 met het kleinst mogelijke verschil.

TTV-Hilversum-Dames-1

Logisch dat de meiden erop gebrand zijn om herhaling te voorkomen in de wetenschap dat het een lastige klus zal worden om hier punten bij elkaar te sprokkelen. En dat sprokkelen is nodig om op zijn minst die 7e plaats vast te houden en in het spoor te blijven van het een plaatsje hoger staande Disnierats. Denkend aan die nederlaag klampen coach Bruijn en zijn meiden zich daarom maar vast aan het cliché ‘het kan zaterdag alleen maar beter gaan’ en zij hopen dat ook dit cliché waar is, net als vele andere.