Dames 1 kan SKF geen punt afsnoepen

De youngsters van Hilversum 1 leden zaterdag een 6-0 nederlaag tegen titelkandidaat SKF. Lisette van Es startte voortvarend tegen kopvrouw Carla Nouwen, maar ging gaandeweg de eerste game slordiger spelen en verloor deze nog met 11-9. Vervolgens kwam zij er in deze partij niet meer aan te pas. Alice Vos nam het daarna op tegen Brenda Vonk. Het was een partij van hard tegen hard(er), waarbij Brenda in vier games aan het langste eind trok. Heleen Hop liet toen tegen Jasminka Oeij zien dat de meiden het niveau wel degelijk aan kunnen. Door aan het einde van de partij net niet los genoeg te kunnen spelen verloor zij uiteindelijk in vijf fraai gespeelde games. De bal van de middag kwam van het batje van Alice, die een waanzinnige backhand overspinbal speelde waardoor Carla en ook de toeschouwers volledig werden verrast. Helaas was dit het enige vermeldenswaardige wapenfeit, want in drie games trok Carla Nouwen de wedstrijd naar zich toe.

Lisette speelde vervolgens een puike wedstrijd tegen Jasminka waarbij zij de eerste game overtuigend won. De volgende games kon Jasminka op haar conto bijschrijven, maar in game vier kwam Lisette door goed spel met 8-4 voor. Een prima time-out van SKF leidde tot een 10-9 achterstand die Lisette met een mooie bal gelijk kon trekken. Op gamepoint schoof Lisette een ogenschijnlijk makkelijke service in het net, waarna Jasminka met de hakken over de sloot de partij winnend kon afsluiten (13-11). In de laatste partij sleepte Heleen er opnieuw een vijfde game uit, nu tegen Brenda. In de beslissende game liet de laatste echter zien nog wat extra’s in huis te hebben en met 11-3 werd ook deze partij verloren. Een leerzame middag voor de meiden, dat is zeker, net zo zeker als het feit dat er nog twee minstens net zulke zware uitwedstrijden volgen, nl. tegen Scylla en Den Helder.