Dames 1 debuteert in eredivisie thuis tegen landskampioen VTV!

Een nieuw seizoen biedt nieuwe kansen. Komende zaterdag, 27 januari, is direct al de eerste Super Saturday! Er is veel veranderd voor de Hilversum-teams in de landelijke competitie. Dames 1 en Heren 1 hebben stuivertje gewisseld. De dames zijn gepromoveerd naar de eredivisie. Geen tijd om te wennen aan het niveau. Zaterdag staan ze direct al tegenover landskampioen VTV! De heren gingen juist een stap omlaag. Ze gaan voor het eerst 4 tegen 4 spelen in het nieuwe systeem. Dat brengt ook nadelen met zich mee als je over een krappe selectie beschikt.
Nieuw is ook het Hilversum/Almeerspin combinatieteam dat z’n thuiswedstrijden in de 3e divisie in onze zaal afwerkt en garant staat voor aantrekkelijk tafeltennis. Maar het allerbelangrijkste is wellicht de goed gevulde speelzaal: in plaats van op 4 tafels kun je dit seizoen op 7 tafels genieten van landelijk tafeltennis (aanvang 16.00 uur). De eerste winst is dus al binnen voordat de competitie van start gaat.

Je bent van harte uitgenodigd om de wedstrijden bij te wonen en onze teams aan te moedigen. Natuurlijk staat zoals altijd het barpersoneel weer voor je klaar met een drankje, borrelhap, of maaltijdschotel.

Zelf spelen kan ook tijdens Super Saturday!
Wil je liever zelf een balletje slaan tijdens Super Saturday? Dat kan! De Oskamzaal is tijdens Super Saturday open voor clubleden (jeugd en senioren) die zelf willen spelen.

De tijden waarop je kunt vrijspelen in de Oskamzaal: Zaterdag 27 januari: tussen 13.00 en 19.00 uur
Je bent van harte welkom in ons gezellige Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg.

Het programma landelijke senioren voor zaterdag 27 januari 2024:

Dames eredivisie: HiIversum 1 – VTV 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Rosa Bosselaar, Marlieke de Gier, Fleur Hoogeveen, Priscilla Loesberg, Annerieke Plette, Shirin Ghalehbeigi.

Hilversumse dames maken hun eredivisie debuut tegen landskampioen VTV. Zaterdag begint de landelijke tafeltenniscompetitie. Hilversum promoveerde na een sensationeel slot van de najaarscompetitie en treft bij haar debuut in de eredivisie meteen al landskampioen VTV. Het is niet gek om te veronderstellen dat Hilversum alle zeilen zal moeten bijzetten om het hoofd boven water te houden in de eredivisie.  Alle teams zijn op papier sterker dan het Hilversumse team dat routinier Angelique van den Bosch zag vertrekken en daarvoor in de plaats de Iraanse ex-international Shirin Ghalehbeigi en het jonge talent Marlieke de Gier kon verwelkomen.

Wegens vakantie en trainingsachterstand zal Ghalehbeigi pas in de loop van de competitie inzetbaar zijn, terwijl de prioriteit van De Gier ligt in het spelen in de kampioenspoule bij de jeugd. Het wordt dus knokken voor elk punt voor de meiden van coach Bruijn. Hoewel het niet waarschijnlijk is, dat VTV in de openingswedstrijd in haar allersterkste opstelling zal aantreden zal elk punt voor de thuisclub een verrassing zijn en met gejuich worden begroet.

Naast Shirin Ghalehbeigi en Marlieke de Gier zullen Fleur Hoogeveen, Priscilla Loesberg, Rosa Bosselaar en Annerieke Plette hun huid zo duur mogelijk verkopen, wat ongetwijfeld mooie wedstrijden zal opleveren in de eredivisie dames, te beginnen met aanstaande zaterdag.

Heren, eerste divisie, Poule B: HiIversum 1 – Sittard 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Mark Hankel, Arnoud Meijer, Teun Salentijn, Mick de Vette, Elwin Huiden.

Na de verwachte degradatie uit de eredivisie is team 1 weer in de vertrouwde eerste divisie beland. Wat in de tussentijd wel is veranderd, is de competitie-opzet. Was dat een jaar geleden nog 3 tegen 3 met 7 partijen op 1 tafel, sinds afgelopen seizoen bestaat een landelijke wedstrijd uit 13 partijen en een 4 tegen 4 opstelling. Uitslagen zijn daardoor wat lastiger te voorspellen, temeer omdat er vaker sprake is van wisselende opstellingen. In dat verband is het voor Hilversum niet gunstig dat Elwin Huiden kort geleden liet weten dat hij vanwege studieredenen dit seizoen niet beschikbaar is om te spelen. Met slechts 4 spelers is de selectie van Hilversum 1 te krap. Zo moet in de openingswedstrijd tegen Sittard al een beroep worden gedaan op een invaller uit de Regio Midden.

Heren, derde divisie, poule E: HiIversum 2 – Victory ’55 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Pieter Salentijn, Lars Banning, Daan Bakker,  Yoeke Gunsing, Djermo Roest, Dennis South, Shirin Ghalehbeigi.

Het nieuwe team 2 moet het doen zonder Max Koopman, die naar team 3 is verhuisd in dezelfde klasse. Voor hem in de plaats Pieter Salentijn en Djermo Roest. Dit team gaat voor handhaving in de 3e divisie. Tegenstander in de 1e ronde is Victory’55, van oudsher een tafeltennisbolwerk in Volendam, maar de laatste jaren nauwelijks bekend als tegenstander van Hilversum. Dat belooft een frisse start te worden. Op papier zijn beide Noord-Hollandse teams gelijkwaardig aan elkaar. We zijn benieuwd wie hier de eerste klap kan uitdelen.

Heren, derde divisie, poule B: HiIversum/Almeerspin 3 – Amsterdam ’78 3 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Olivier Beemer, Wesley van Wingerden, Max Koopman, Dennis van Rutten, Marcel Hofman.

Voor het eerst speelt Hilversum dit seizoen met een landelijk combinatieteam. Almeerspin, gepromoveerd uit de hoofdklasse, slaagde er niet in om in de nieuwe landelijke competitie-opzet (4 tegen 4) een volwaardig team op de been te brengen. En dus spelen Olivier Beemer, Wesley van Wingerden en Dennis van Rutten met Max Koopman en Marcel Hofman samen in een 3e divisieteam. Een team dat mentaal sterk is, volop strijd kan leveren en bereid is tot het uiterste te gaan om in de 3e divisie te blijven. De kopman van de Amsterdamse formatie is een oude bekende: Lars van ’t Hoenderdaal is trouw deelnemer aan de Hilversumse OTC-toernooien. Toch verwachten we dat Van Rutten en zijn strijdmakkers in de openingswedstrijd een deuk in een pakje boter kunnen slaan in de vorm van een overwinning.