Cruciale thuisduels voor tweede divisieteams

Komende zaterdag 22 november (aanvang 16 uur) spelen de landelijke teams van TTV Hilversum hun laatste thuiswedstrijd van het seizoen. De aandacht gaat vooral uit naar de beide tweede divisieteams van Hilversum. In de eredivisie beginnen alle wedstrijden in de slotronde van de eredivisie tegelijkertijd: ‘s zondags om 14 uur. Dit om concurrentievervalsing tegen te gaan. Dames 1 speelt zondag a.s. thuis tegen Fürst/Lybrae haar laatste wedstrijd. Het team kan zich niet meer plaatsen voor de play-offs.  Heren 1 speelt volgende week (eveneens zondag om 14 uur) de belangrijke thuiswedstrijd tegen De Treffers ’70. Dames 2 kan zaterdag een feestje vieren. Het heeft nog twee punten nodig om kampioen te worden in de tweede divisie.

Tweede divisie, poule A: Hilversum 2 – Disnierats 2

Heren 2 strijdt in een nek-aan-nekrace met GTTC Groningen om de titel in poule A.  Met nog twee wedstrijden voor de boeg hebben Adema, Den Blanken, Hessing, Schoeber en Schipper een teenlengte voorsprong op de Groningers: 1 punt en een gunstiger onderling resultaat. Daar staat tegenover dat Hilversum nog een iets zwaarder programma heeft.

Alle verloven zijn ingetrokken: er moet zaterdag gewonnen worden van de nummer 4 Disnierats, dat in Marco van Elferen een kopman van formaat heeft. In Hoorn kwam Hilversum vorige maand niet verder dan een gelijkspel.  Wilfred Schipper, Hans den Blanken en Donald Hessing zullen de ijzers het vuur moeten halen en hopen dat het thuispubliek hen massaal zal steunen.

Tweede divisie, poule B: Hilversum 3 – Spirit 1

Ook voor team 3 (Arnoud Meijer, Frank van der Wurff, Max Koopman) is het billen knijpen in een knotsgekke poule, waarin alles nog open is. Hilversum leek na de forse uitglijder bij Entac (9-1 verlies) af te stevenen op degradatie, maar revancheerde zich knap met een sensationele 7-3 overwinning op Bijmaat. Nu is er weer volop perspectief op handhaving. Hilversum 3 – Spirit 1 is zaterdag een rechtstreeks degradatieduel. Hilversum staat met 36 punten net boven de rode streep, de gasten uit Oudkarspel die over veel routine beschikken, hebben 1 punt minder. Kunnen de jonkies de ervaren rotten in bedwang houden, dan is er een reële kans dat Hilversum zich in de laatste wedstrijd (uit tegen FVT 2) veilig kan spelen. Dat zou een knappe prestatie zijn.

Derde divisie, poule E: Hilversum 4 – Treffers R 1

Hilversum 4 (Raymond van Putten, René Arbon, Wouter van der Mark, René van der Velde, Ilan Meijer) heeft nog een theoretische kans op het kampioenschap, maar het is de vraag dat de mannen er nog echt in geloven. Voor de zoveelste keer ‘net niet’, daar dreigt het op uit te draaien. Treffers uit Roelofsarendsveen is echter een tegenstander die de Hilversummers wel ligt. Dus: toch nog knallen en hopen op een maffe ontknoping!

Derde divisie, poule D: Hilversum 5 – Stedebroec 1

Hilversum 5 was gedegradeerd uit de derde divisie, maar kreeg toch een plek toegewezen omdat andere teams zich terugtrokken. Tjarko, Jan, Pieter en Robert hebben aangetoond dat ze in de derde divisie thuishoren. Dankzij een sterk collectief optreden is het team twee wedstrijden voor het einde reeds verzekerd van handhaving. Dat kan niet gezegd worden van tegenstander Stedebroec, dat de punten nog hard nodig heeft.

Dames tweede divisie C: Hilversum 2 –  GTTC Groesbeek 2

Een feestje hangt in de lucht. Guusje, Elisa en Kelly hebben zaterdag tegen GTTC Groesbeek nog twee punten nodig om de vlag te hijsen. Het team staat maar liefst 18 punten voor en is veel te sterk gebleken voor de tweede divisie. Dames 2 maakt dus de opmars naar de eerste divisie.

Alle wedstrijden beginnen zaterdag om 16 uur.

Start competitie 017

Heren 3: Frank van der Wurff, Max koopman en Arnoud Meijer