Coronavirus: dit moet je weten als je het TT-centrum bezoekt

Het nieuwe tafeltennisseizoen staat voor de deur, ook het coronavirus is aan de warming-up begonnen. Wees daarom alert! Als je ons Tafeltenniscentrum bezoekt, heb je rekening te houden met een aantal maatregelen, waaronder een registratieplicht. Lees verder om te weten welke restricties er zijn. Hoe dan ook: blijf thuis als jij of een van je huisgenoten corona-gerelateerde klachten hebt.

• Bij binnenkomst van onze accommodatie en wanneer je klaar bent met spelen en de speelzaal uitloopt, dien je je handen te desinfecteren.
  • Registratie bij de dienstdoende barmedewerker is verplicht. Indien er (nog) geen barmedewerker aanwezig is, ligt het registratieboek bij de ingang op tafel.
  • De kleedkamers en douches beneden zijn afgesloten. Omkleden kan boven in de kleedkamers van het Gymnasium. Daar kan ook worden gedoucht. Let op: dit geldt alleen voor ’s avonds. Leden van de overdag-groepen dienen zich thuis om te kleden.
  • De toiletten beneden zijn toegankelijk, met uitzondering van het invalidentoilet en het urinoir. Dames- en herentoilet zijn  genderneutraal (d.w.z. voor iedereen toegankelijk).
  • In de kantine zijn maximaal 24 zitplaatsen, op anderhalve meter van elkaar. Het is niet de bedoeling om tafels en stoelen te verslepen. Dat laatste is ook niet toegestaan in het middengedeelte van de speelzaal.
  • In de speelzalen staan aan elke kant maximaal 4 tafels opgesteld, afgebakend met hekjes, althans tijdens seniorentijd. Wanneer de jeugd t/m 18 jaar actief is, mogen er meer tafels staan.
  • Maak je eigen tafel schoon nadat je hebt gespeeld. Emmertjes met water en druppeltje afwasmiddel en gele doekjes zijn aanwezig. Gebruik in geen geval desinfectiemiddel om de tafels te reinigen.
  • Veeg geen zweethanden af aan de tafel maar gebruik je handdoek
  • Speel balletjes die op een ander speelveld komen, zoveel mogelijk met de voet terug. Maak gebruik van eigen balletjes. Balletjes die tot de clubvoorraad behoren, dienen na gebruik gereinigd te worden.
  • Wissel zo min mogelijk van kant. Hoewel het door de NTTB niet verboden is, raden wij  aan om geen dubbelspel te spelen.
  • In de speelruimte wordt zoveel mogelijk geventileerd. Hou er rekening mee dat het daardoor fris kan zijn in de zaal.

Bovenstaande maatregelen kunnen op elk moment worden aangepast, als de actuele situatie daar om vraagt. Check daarom regelmatig onze website of Facebook-pagina, waarop evt. wijzigingen worden vermeld.

Alleen met elkaar kunnen we het risico van verspreiding van het corona-virus zo klein mogelijk houden. Succes, sterkte en bovenal veel (speel)plezier!!

Willem Beek (coördinator corona protocol)