Chanèl Verschoor redt de eer voor Hilversum

Door de vierde nederlaag op rij en knappe overwinningen van de concurrentie zijn de Hilversumse dames stevig op de laatste plaats terecht gekomen. Het begint er nu toch echt op te lijken dat coach Bruijn en zijn meiden in het voorjaar een stapje terug moeten doen. ‘Om in de 1e divisie mee te kunnen komen, moet je een constant goed niveau laten zien en daar ontbreekt het ons vaak aan. Het is te wisselvallig nog. Uitstekende games worden afgewisseld met bar slechte en dat moet er echt uit. Als je dan ook nog bedenkt dat een aantal meiden in de cruciale fase van de game last hebben van spanning, waardoor de foutenlast onnodig groot wordt, is die laatste plaats goed verklaarbaar. Van alle games die met 2 punten verschil worden beslecht, wordt slechts een kwart door ons gewonnen. Toch geven we de moed niet op, want je ziet een aantal speelsters met de week vooruit gaan. Ze trainen hard en dat moet er een keertje uitkomen’ analyseerde Bruijn strijdlustig.

Aan Hilversumse kant gaf Chanèl Verschoor opnieuw in fasen blijk van haar grote mogelijkheden. Met name de 1e drie games tegen Nancy Koopman-Tsai (lastige speelster met penhouder greep) en de partij tegen kopvrouw Marjan Kret waren van hoog niveau. Gelukkig wist zij die laatste wedstrijd winnend af te sluiten. Aan het eind van de avond bleek dat ook de enige winstpartij van de Hilversummers. Angelique van den Bosch speelde heel verdienstelijk, maar beloonde zichzelf alweer niet voor een hele goede wedstrijd tegen diezelfde Marjan Kret met nipt verlies in vijf games. Sanne Briefjes was jammer genoeg niet in goeden doen en kon alleen tegen Coco Antonissen aanspraak maken op gamewinst. De 1e twee games gingen boven de tien verloren en dat is ook wel een beetje symptomatisch voor wat er de hele competitie aan de hand is. Komende zaterdag speelt het team in Delft de uitwedstrijd tegen DHC.