Buitentafeltennis voor de jeugd slaat aan in coronatijd

Wat moet je als de club zolang dicht is? Om de jeugd ook in coronatijd de mogelijkheid te geven om een balletje te slaan, biedt TTV Hilversum sinds kort buitentafeltennis aan. Jeugdleden t/m 18 jaar kunnen 1 à 2 keer per week terecht op 4 tafels die staan opgesteld op de parkeerplaats bij de ingang van de zaal.

Het levert enthousiaste reacties op, zowel van ouders als van de jeugdleden zelf. Het voelt als een bevrijding om na twee maanden het tafeltennisbatje weer uit de tas te kunnen halen. Natuurlijk zijn de omstandigheden anders dan de spelers gewend zijn. Maar belangrijker dan dat is de mogelijkheid dat jeugdleden elkaar weer in clubverband kunnen ontmoeten en bijkletsen.

Inmiddels zijn er meer dan 30 aanmeldingen en zitten de zes groepen, verdeeld over de maandag en donderdag, helemaal vol. Een buitensessie vergt wel enige voorbereiding. Zo wordt er voor aanvang een megagroot bouwzeil opgehangen dwars over de parkeerplaats, waardoor de spelers minder last hebben van de wind.

Het zeil zelf kan ook last hebben van de wind, zoals vorige week bleek. Bij kracht 5 besloot de leiding de proef op de som te nemen. Dat pakte verkeerd uit. Het 80m2 grote bouwzeil begon aan de rand te scheuren, en het  buitentafeltennis werd te elfder ure afgelast. Ook hier geldt: al doende leert men. Na elke sessie worden de balletjes gedesinfecteerd in een emmer sop. Daarna kan de volgende groep een uur lang aan de slag. Zo is er na twee maanden stilte bij TTV Hilversum toch weer wat leven in de brouwerij.