Buitentafeltennis schot in de roos voor dames van de woensdagochtend

Ze behoren tot de meest enthousiaste leden van onze club, de dames van de woensdagochtend. Vorig jaar stonden ze prominent in de krant om tafeltennis als sport voor ouderen aan te prijzen. Nu binnen tafeltennissen vooralsnog niet mogelijk is, grijpen ze de kans die de vereniging biedt om toch nog een balletje te kunnen slaan. Maria Daniels, Mia Hecker, Mirjam Kramer, Eleanor Pohlman, Ada de Putter, en Jeanette van Velzen genieten wekelijks op zaterdagmiddag van een potje buitentafeltennis. In de grote tent van het Gymnasium hebben ze ondanks de open ingang weinig last van kou en wind. En op de houten vloer kunnen de dames prima uit de voeten. Een comfortabel alternatief voor binnentafeltennis en een goede gelegenheid om elkaar weer te ontmoeten en even bij te kletsen na de sportieve prestatie. Ze zijn het levende bewijs dat tafeltennis een zeer geschikte en gezonde sport is voor sportievelingen op leeftijd. Het kleine ongemak om af en toe een balletje op te vissen dat onder het tentzeil door is geschoten, nemen de dames graag voor lief. Als ze straks weer naar binnen mogen, dan worden de sportieve inspanningen vast weer beloond met koffie en koek.