Broer en zus Yang succesvol op 3e dag AK

Ook op de derde dag van de Afdelingskampioenschappen in het Hilversumse Tafeltenniscentrum werd er weer volop strijd geleverd om de prijzen in de diverse klassen. Het was de beurt aan de lagere jeugd.Ondanks dat diverse clubs de laatste jaren kampen met gebrek aan instroom van nieuwe jeugdleden, was deze toernooidag met 90 inschrijvingen zo goed als volgeboekt. De nieuwe vereniging Almere United, die in korte tijd fors is gegroeid, had na gastvereniging Hilversum de meeste deelnemers.

Ook deze toernooidag verliep vlekkeloos. Hoeveel er in de loop van de middag veel lange en spannende partijen te zien waren, konden iets vroeger dan gepland om 18.10 uur de prijzen worden uitgereikt door toernooileider Fred Visser. Van de 18 deelnemende clubs vielen er maar liefst 12 in de prijzen. Broer Daniël en zus Louisa Yang namen gezamenlijk vier prijzen mee naar huis. Daniël werd kampioen in de Jeugdklasse 4 en de Kadetten 3, Louisa won de meisjes Pupillen-Welpen 2 en was daarmee tevens de beste meisjes welp van de Afdeling Midden.

Geheel volgens traditie werd na afloop weer een groepsfoto gemaakt van alle prijswinnaars.

AK2017, prijswinnaars van lagere jeugd

De prijswinnaars bij de lagere jeugd:

Jeugdklasse4:

1e Daniël Yang (Over ’t Net), 2e Melle Scholten (Hilversum)

Jeugdklasse 5:

1e Man-Ling Wu (Almere United), 2e Storm de Jong (Rega)

Jeugdklasse 6:

1e Sybren Fermin (Hilversum), 2e Jason van Otterlo (TTVN)

Dubbelklasse 4:

1e Rick Buijvoets / Ruben van Dijk (Shot), 2e Lucas Kamp / Koen Gerhards (Huizen)

Dubbelklasse 5:

1e Pepijn Ouwendijk / Jason van Otterlo (TTVN), 2e Storm de Jong / Marije Kooyman (Rega)