Breaking news: Verstege verlaat Dreamteam

Barman Johan Verstege heeft besloten het Dream Team te verlaten. Dat maakte hij vandaag aan de media bekend in een persbericht. Verstege heeft zijn eigen Dream Team opgericht. ‘Het is een beslissing die me veel zadelpijn doet’.
‘Wanneer het fiets tempo van de heren van Putten en van der Velde tekenend is voor het tempo van de huidige generatie krasse veertigers, dan vrees ik dat we de crisis voorlopig nog niet achter
ons hebben. Telkens wanneer ik de heren de afgelopen jaren zag fietsen, leek het of ze bezig waren met hun eerste rondje zonder zij-wieltjes’, schrijft Verstege in het persbericht.

‘Wanneer dit nu al de hoogtijdagen van hun leven zijn, zou ik niet meer nieuwsgierig zijn naar de dag van morgen. Maar dit geheel terzijde het gaat hier om het Dream Team, om de teamindeling dus. Ik verbaas me na elk seizoen weer om de commotie omtrent de nieuwe team indelingen. Veelal staat hierbij niet het clubbelang voorop, nee de een wil bij zijn vriendje in het team blijven, dat is zo gezellig. De ander wil perse in een klasse blijven spelen, waarin hij  het gehele afgelopen seizoen al bewezen heeft, niet over de juiste capaciteiten te beschikken, enz. enz. Om het juiste sportieve voorbeeld te geven, heb ik besloten vrijwillig afscheid te nemen van mijn voormalige fietsvrienden. Van het Dream Team. Natuurlijk was dit een hele moeilijke beslissing, een beslissing die zadelpijn doet. Maar ik wil  clubleden, die graag in het team van de voorzitter willen fietsen, ook een kans geven dit mee te maken. Toevallig valt dit sportieve gebaar mijnerzijds samen met de uitnodiging een nieuw fietsteam te vormen. Sanne Raven, Sarina Wieringa, Frans Wieringa en Johan Verstege Een nieuwfiets team is geboren: het BAR-TEAM

Over hoogtij dagen gesproken, zo moet een vijfdeklasser zich voelen wanneer hij promotie maakt naar de eredivisie. Met de aanwezigheid van twee jonge vrouwen, die niet alleen het landschap opleuken, maar bovendien over een zeer hoge graad van intelligentie beschikken. Statistieken wijzen immers uit, dat vrouwen de Eus-theorieën beter begrijpen dan echte mannen. De deelname van Frans Wieringa met zijn fantastische fotografische geheugen. En dan ondergetekende, met zijn lange scoutervaring in het ooit veelbelovende Dream Team. Sorry winnaars van voorgaande jaren, aan de bar blijven jullie graag geziene gasten, maar tijdens de Fietspuzzeltocht 2013 zal de afstand groot zijn. Ook een fietstocht is een beetje competitie. Evengoed wenst het nieuwe Bar-Team iedereen een fietstastische dag! Van Putten en Van der Velde bedankt voor het meefietsen, Rene Arbon, jij ook voor de gezelligheid en ik hoop van harte, dat jullie ook zonder mij, voor de afloop van de BBQ binnen zullen zijn, zodat jullie, als “Dream-Team” , eigenhandig de poedelprijs in ontvangst kunnen nemen’.

Johan Verstege