Boerse Broeders verslaan Fishermen’s Friend in finale

Het 3e Daviscup en Familietoernooi toernooi op zondag 19 april bracht veel enthousiasme en spannend tafeltennis. Dank zij de puntenvoorgift op de basis van ratings werden de krachtsverschillen behoorlijk ingeperkt.In totaal 20 teams (40 deelnemers) kwamen in actie. Deels de vertrouwde gezichten, leden van onze tafeltennisvereniging, maar ook neefjes, nichtjes, vaders en kennissen. Kortom een gemeleerd gezelschap; een mooie mix van jong en oud. De jongste deelnemer was 7 jaar, de oudste boven de 70. De vernieuwde opzet werd een succes. Vorig jaar werd het festijn door de vele partijen een ware slijtageslag, nu kwam iedereen qua tafeltennis aan z’n trekken, zonder erbij neer te vallen.

De eerste ronde moesten de deelnemers tot drie keer toe een speelkaart trekken om te bepalen tegen wie ze gingen spelen. Na de eerste schifting werden de teams in drie klassen verdeeld en speelden ze onderling een drie- of vierkamp. De besten per klasse speelden uiteindelijk de finale. Er waren maar liefst 12 prijzen te winnen. Rond 16.45 uur konden die worden uitgereikt en keken de deelnemers terug op een geslaagd toernooi. De blije ‘Boerse broeders’ Mick de Vette en Jibbe van Vliet gingen met de hoofdprijs terug naar Nijkerk. Ze wisten in de finale voormalig kampioen Fishermen’s Friend (Lars en Joost de Visser) met 3-0 te verlsaan.

De prijs voor het best geklede team ging naar Superlittle Girlpower (Iris de Bie en Anne Hoogeveen). Een eervolle vermelding was er voor De Knipselhoedjes (voormalig Krielkip Bep Jansen en Soepkip Jan Kroon).

De overige prijswinnaars:

Hoofdronde

1. De Boerse Broeders (Mick de Vette, Jibbe van Vliet)

2. Fishermen’s Friend (Lars en Joost de Visser)

Troostronde A

1. Spin&Win (Wouter Schoeber, Bente beek)

2. De Roestbakken (Richard en Djermo Roest)

Troostronde B

1. De Knipselhoedjes (Bep Jansen, Jan Kroon)

2. De Swartjoekels (Joost Swart en Bas Swart)

Familietoernooi 2015, alle prijswinnaars