Bijzonder feestje: vijf jeugdteams kampioen!

Het is een halfjaars terugkerend ritueel, de huldiging van de kampioenen bij de jeugd. Meestal zijn dat er één of twee, hooguit drie. Dat dit voorjaar vijf van de veertien jeugdteams op de eerste plaats eindigden, is voor Hilversum een ongekend succes.

Liefst 5 taarten, 20 tulpenboeketten en een groot aantal flessen kinderchampagne kwamen er maandag 23 april tevoorschijn, toen alle kampioensteams, ouders en begeleiders aanschoven. Wedstrijdleider Herna Mol en assistenten kwamen handen tekort om het feestje in goede banen te leiden. Bij elkaar zo’n 30 feestvierders aan tafel, dat bracht de stemming er wel in na een magnifieke prestatie. Team 3 (Bente Beek, Niral Gupta, Oliver Rowe en Thijmen van Woudenberg) werd overtuigend kampioen in de 1e klasse en promoveerde naar het landelijk. Daarmee heeft Hilversum komend najaar drie landelijke teams in de strijd.

Team 7 moest er in de laatste wedstrijd in Kockengen nog hard voor knokken om de titel binnen te halen, maar River Briët, Mate Molnar, Sam Vijfschaft en Leo Papandreou hielden op het beslissende moment het hoofd koel. Vooral Leo leverde een bijzondere prestatie. Hij is pas een half jaar lid van de club en zijn tafeltenniservaring daarvoor reikte niet verder dan het schoolplein. Hij werd drie klassen hoger ingedeeld dan gebruikelijk is bij starters, desondanks had hij een belangrijke bijdrage aan het kampioenschap. Team 10 met Niels Brinkman, Fu Shan Lamers, Thijs van Mil en Jochem Visser bleek de sterkste in de 5e klasse A. Team 11 en team 12 deden daar niet voor onder. Loek Dreesens, Vincent Hoogland, Liam Möhlman en Yuri Nagel pakten de titel in de 6e klasse C, terwijl Joep Akkermans, Dylan  en Luca Berlingen en Koen Damen de concurrentie de baas bleef in de 6e klasse B. Alle trainingsijver het afgelopen jaar was dus niet voor niets geweest. Na afloop van de huldiging gingen alle kampioenen op de foto.

Alle kampioenen bij elkaar.
Team 3 met vlnr: Coach Florian Burgerhout, Oliver Rowe, Niral Gupta en Bente Beek. Thijmen van Woudenberg ontbreekt op de foto.
Team 7 met vlnr: Sam Vijfschaft, River briët, Leo Papandreou en Mate Molnar.
Team 10 met vlnr:  Fu Shan Lamers, Jochem Visser, Niels Brinkman en Thijs van Mil.
Team 11 met vlnr: Loek Dreesens, Liam Möhlman, Vincent Hoogland en Yuri Nagel.
Team 12 met vlnr: Joep Akkermans, Dylan berlingen, Luca Berlingen en Koen Damen.