Bestuur wil investeren in LED-verlichting Louwerse-zaal

Als het aan het bestuur van Hilversum ligt, heeft de huidige TL-verlichting z’n langste tijd gehad. Op de komende Algemene Ledenvergadering van 23 april staat een voorstel op de agenda om fors te investeren in nieuwe LED-verlichting in de Louwersezaal. Voordeel van de nieuwe verlichting is, naast duurzaamheid, een betere lichtspreiding in de zaal.

Onze huidige verlichting is ruim 10 jaar oud en vertoont veel mankementen. Om de haverklap zijn er weer kapotte lampen. Het onderhoud is, ondanks de hoogwerker waarover wij nu kunnen beschikken, zeer intensief. Alleen dat zou al een reden kunnen zijn om alles te gaan vervangen.

Het bestuur vindt deze investering dus zeker de moeite waard. Veel sportverenigingen leveren al een bijdrage aan de energietransitie. Ook wij willen bijdragen aan dit fenomeen. Daar zijn wij natuurlijk al mee bezig (LED-bakken in de kleedkamers en LED-verlichting in de kantine). Het is de bedoeling dat alle oude elektra wordt weggehaald en er een compleet nieuw systeem wordt ingebouwd, met nieuwe toevoerkabels vanuit de meterkast. Daarmee ontstaat tevens een betere structuur voor de nieuwe verlichting.

Het kost ongeveer 8 ‘mandagen’ om de transitie te realiseren. Dat gebeurt in eigen beheer. Wanneer de klus precies geklaard gaat worden, indien de leden het bestuursvoorstel goedkeuren, is nog niet bekend. Het voornemen is om nog dit seizoen tot actie over te gaan. Uiteraard worden alle leden hiervan op de hoogte gehouden.