Batje 4 van start dankzij samenwerking met buitenschoolse

Na een valse start in het najaar is het Batje 4-project van TTV Hilversum nu dan toch van de grond gekomen. Dankzij de samenwerking met de buitenschoolse opvang van Bink (BSO Bavinck) maken zestien peuters van 4, 5 en 6 jaar deze maand kennis met de tafeltennissport.

Bink vindt het belangrijk dat de kinderen een breed aanbod van activiteiten krijgen voorgeschoteld, waarbij tafeltennis een nieuw onderdeel is. De eerste kennismaking leidde tot enthousiaste reacties bij de kinderen. Ook de ouders en medewerkers van de BSO zijn positief over het experiment. De kinderen krijgen tot de voorjaarsvakantie vier kennismakingslessen op maandagmiddag van 16.15 tot 17.00 uur. Wie het leuk vindt, kan na de voorjaarsvakantie terugkeren. De kleuters mogen voor 20 euro drie maanden meedoen aan de tafeltennislessen.

De kinderen leren spelenderwijs de eerste beginselen van de tafeltennissport: mikken op doelen, trucjes met een balletje en een batje, het verbeteren van oog-handcoördinatie, de batgreep en de forehand- en backhandslag. Ieder kind kan oefenen op z’n eigen niveau, waarbij het plezier en de uitdaging voorop staat.

Tafeltennisvereniging Hilversum biedt als eerste vereniging in de afdeling Midden tafeltennis aan voor kinderen van 4 tot 6 jaar. Tafeltennis is een sport die veel kinderen leuk vinden. Maar ze worden vaak pas lid van een vereniging, wanneer ze al een andere sport beoefenen. Bijvoorbeeld voetbal of hockey. Hilversum wil jonge kinderen eerder met tafeltennis laten kennismaken, in de hoop dat ze later voor deze sport zullen kiezen.

Kinderen 4, 5 en 6 jaar bezig met de eerste proefles