Alle landelijke teams boeken ruime zeges

Onze landelijke spelers hadden duidelijk het voorjaar in hun kop. Als dartele veulens verschenen ze achter de sappig groene tafels om vervolgens de opponenten flink te grazen te nemen. Heren 1 is nog vier puntjes verwijderd van de titel. Heren eerste divisie: Hilversum 1 – Pecos 2:   8 – 2

Persoonlijke resultaten: Merijn de Bruin 3, Frank Rengenhart 3, Arnoud Meijer 1, dubbel 1

Heren 1 zal met gemengde gevoelens op de voorlaatste speeldag terugkijken. Het goede nieuws was dat titelconcurrent Avanti niet verder kwam dan een schamele 5-5 tegen Argus. Aan de andere kant was tegen hekkesluiter Pecos een nog grotere uitslag wenselijk geweest. Dan had Arnoud bijvoorbeeld in een memorabele wedstrijd van Ronald Rijsdorp moeten winnen. Het slopende gevecht tussen de twee verdedigers duurde zo lang dat de tijdregel van stal moest worden gehaald (punt automatisch voor service ontvangende speler als slagenwisseling langer dan 13 slagen duurt). De ervaren Rijsdorp had al vaker met dat bijltje gehakt en trok aan het langste eind. Voor volgende week staat de allesbeslissende uitwedstrijd tegen Avanti op het programma. Vier punten volstaan voor de titel. Kaarten zijn nog verkrijgbaar bij de Ticket Office van de NTTB. Combiregeling van kracht en clubkaart verplicht.

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – Sar ’72 1:  9-1
Persoonlijke resultaten: Jelle Goossens 3, Wouter Schoeber 2, Wilfred Schipper 3 dubbel 1

De reserves van Hilversum zaten er na afloop van de ruime zege op Sar’72 toch wat verslagen bij. Concurrent Scyedam had de uitwedstrijd tegen US namelijk onverwacht dik gewonnen (2-8). Scyedam beschikt daarom met nog één wedstrijd te gaan over de beste papieren voor de titel (1 punt voorsprong, beter onderling resultaat en een zwakkere tegenstander). De onnodige nederlaag van Wouter tegen Dennis Verdurmen (Wouter liet in de vierde game twee matchpoints onbenut) kan nog heel kostbaar blijken te zijn. Maar, zoals de Russen zeggen: ‘Everything to play for’!!. Jelle en co. moeten zich maar op één ding focussen: volgende week maximaal uithalen tegen het Hilversum altijd zeer goed gezinde US.

Heren tweede divisie: Hilversum 3 – HTC 1:  8-2
Persoonlijke resultaten: Raymond van Putten 2, Hans den Blanken 3, René Arbon 2, dubbel 1

De 40-plussers van het derde hebben het dan toch geflikt! Handhaving is na de ruime zege in het degradatieduel tegen HTC zo goed als zeker. De zwakke rechterknie van kopman Raymond stond een nog ruimere zege in de weg. In zijn derde partij stond onze aanstaande voorzitter als aan de grond genageld en kon geen vuist meer maken. Hans schroefde zijn toch al mooie percentage verder omhoog met een puntgave hattrick zonder gameverlies. René had ook bijna zijn eerste drietje bij kunnen schrijven, maar verloor één partij met 9-11 in de vijfde game.

Heren derde divisie: Hilversum 4 – De Sprint 1:  7-3

Persoonlijke resultaten: Robert v.d. Horst 3, Tjarko Bosma 1, Jan Dubelaar 3, dubbel 0

Voor het vierde team stond er niets meer op het spel. Met die geruststellende gedachte stonden  Robert en Jan soepeltjes en ontspannen achter de tafel. Tjarko daarentegen oogde vermoeid en hoekig, alsof het nog niet tot hem was doorgedrongen dat prolongatie van de landelijke status al zeker was. Met twee nederlagen had hij als enige reden tot mopperen.

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – Taverzo 1:  9-1
Persoonlijke resultaten: Guusje Hendriks 3, Elisa Stuveling 2, Kelly Leideritz 3, dubbel 1

Onderlinge rivaliteit is onze landelijke dames vreemd. Ze gunnen elkaar altijd alles, en trouwens, de krachtsverhoudingen zijn duidelijk. Toch vond Kelly het wel eens prettig om voor één keertje niet de nummer 3 van het team te zijn. Dit keer liet Elisa een steekje vallen. Maar om nou te zeggen dat die daar erg onder leed………….