Strijd om afdelingstitels barst weer los

De strijd om de tafeltennistitels van de Afdeling Midden staat weer voor de deur. Ook dit jaar is er massale belangstelling om aan het evenement deel te nemen. Verdeeld over 4 speeldagen zijn er maar liefst 111 prijzen te verdelen. TTV Hilversum organiseert de afdelingskampioenschappen voor de twaalfde achtereenvolgende keer, in samenwerking met de NTTB Afdeling Midden. In totaal komen zo’n 330 spelers in actie tijdens de AK: 170 bij de jeugd en 160 bij de senioren.

Zaterdag 13 januari

De hogere jeugd komt in actie op de openingsdag van de AK. Hier zijn 85 inschrijvingen van 17 verschillende verenigingen. Afdelingskampioen jeugd  Patrick Nieuwendijk (TTVN) verdedigt zijn titel. Hij heeft concurrentie van o.a. Mick de Vette en Lars de Visser (beiden Hilversum). Bij de meisjes gaat Neha Gupta (Hilversum) proberen de wisselbeker voor de tweede keer te winnen.

Zondag 14 januari

Bij de hogere senioren zijn 85 inschrijvingen. Er wordt een open strijd verwacht. Verdediger Arnoud Meijer staat als eerste geplaatst, gevolgd door Jelle Goossens (beiden Hilversum). Daarna volgen John van Spengen (VTV) en Michel Laroo (LTTC). Quinten van Dissel (SVE), de verrassende kampioen van vorig jaar, staat slechts 10e geplaatst. Bij de dames zal de strijd gaan tussen tussen Tali Cohen (Hilversum) en Jacintha de Hoop (SVE).

Zaterdag 20 en zondag 21 januari

In het tweede AK-weekend worden de lagere klassen gespeeld. Bij de lagere jeugd op zaterdag hebben zich 85 spelers ingeschreven, in de leeftijd van 7 tot 17 jaar. Zij gaan met z’n allen op prijzenjacht. Dat kan overigens niet alleen met tafeltennis. TTV Hilversum organiseert op beide jeugddagen een loterij, waarvoor alle deelnemers twee gratis lootjes ontvangen. Zij kunnen o.a. cadeaubonnen winnen, die door de tafeltennisfirma Sport Europe beschikbaar zijn gesteld. Daarnaast ontvangen alle deelnemers een herinneringsmedaille van de Afdeling Midden.

Zondag 21 januari treden op de slotdag van de AK de lagere senioren in het strijdperk. Met 76 deelnemers is er ook hier een fors deelnemersveld.

In totaal worden er op 22 tafels de komende twee weekenden aan de Vaartweg zo’n 1200 (!) tafeltenniswedstrijden afgewerkt en zo’n 4500 games gespeeld.

Wie de AK de komende twee weken wil bezoeken, is van harte welkom in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. De toegang is gratis. Vanwege de te verwachte drukte kan het voorkomen dat het parkeerterrein vol is en dat bezoekers die met de auto komen, elders in de omgeving een parkeerplek moeten zoeken.