AK-gekte barst weer los: 4 speeldagen, 1300 partijen!

De strijd om de tafeltennistitels van de Afdeling Midden staat weer voor de deur. Ook dit jaar is er massale belangstelling om aan het evenement deel te nemen. Verdeeld over 4 speeldagen zijn er maar liefst 111 prijzen te verdelen. TTV Hilversum organiseert de districts-titelstrijd voor de elfde achtereenvolgende keer, in samenwerking met de NTTB Afdeling Midden.In totaal komen maar liefst 346 spelers in actie tijdens de AK: 170 bij de jeugd en 176 bij de senioren.

Zaterdag 14 januari

De hogere jeugd komt in actie op de openingsdag van de AK. Hier zijn 80 inschrijvingen van 18 verschillende verenigingen. De 15-jarige Elwin Huiden verdedigt zijn vorig jaar veroverde titel. Hij heeft concurrentie van o.a. Patrick Nieuwendijk (TTVN), Mick de Vette (Rega) en Tim Gras (SVE). Bij de meisjes is de titel vacant. Drievoudig jeugdkampioen Heleen Hop (Hilversum) is er dit jaar niet meer bij. Neha Gupta (Hilversum) is in een sterk verjongd deelnemersveld de favoriet voor de titel.

Nieuw dit jaar is dat alle circa 1300 AK-wedstrijden meetellen voor de persoonlijke ELO-ratings van de spelers. Dit kan tot aanzienlijke verschuivingen op de diverse ranglijsten leiden.

Zondag 15 januari

Bij de hogere senioren zijn 88 inschrijvingen. Er wordt een open strijd verwacht. Titelverdediger Wouter van der Mark (Hilversum) is als derde geplaatst. Hij heeft dit seizoen vanwege een trainingsachterstand nog niet de blakende vorm laten zien van vorig seizoen. Verdediger Arnoud Meijer staat als eerste geplaatst, gevolgd door Jelle Goossens (beiden Hilversum). Daarna volgen Michel Laroo, Hans den Blanken en Tali Cohen, de enige vrouw in de hoogste enkelspelklasse. Logischerwijs is de speelster uit Almere favoriet voor het winnen van de damesklasse, die slechts 5 deelnemers telt.

Zaterdag 21 en zondag 22 januari

In het tweede AK-weekend worden de lagere klassen gespeeld. Bij de lagere jeugd op zaterdag hebben zich 90 spelers ingeschreven, in de leeftijd van 7 tot 17 jaar. Zij gaan met z’n allen op prijzenjacht. Dat kan overigens niet alleen met tafeltennis. TTV Hilversum organiseert op beide jeugddagen een loterij, waarvoor alle deelnemers twee gratis lootjes ontvangen. Zij kunnen o.a. cadeaubonnen winnen, die door de tafeltennisfirma Sport Europe beschikbaar zijn gesteld. Daarnaast krijgen alle deelnemers een herinneringsmedaille van de Afdeling Midden.

Zondag 22 januari treden op de slotdag van de AK de lagere senioren in het strijdperk. Met 88 deelnemers is er ook hier een fors deelnemersveld.

In totaal worden er op 22 tafels de komende twee weekenden aan de Vaartweg zo’n 1300 (!) tafeltenniswedstrijden afgewerkt en zo’n 5000 games gespeeld.

Wie de AK de komende twee weken wil bezoeken, is van harte welkom in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. De toegang is gratis. Vanwege de te verwachte drukte kan het voorkomen dat het parkeerterrein vol is en dat bezoekers die met de auto komen, elders in de omgeving een parkeerplek moeten zoeken.

AK hogere senioren, prijswinnaars

De AK-winnaars van 2016 bij de hogere senioren