Indeling Afdelingskampioenschappen lagere jeugd en senioren bekend

Het zag er vanwege de coronacrisis niet naar uit dat de Afdelingskampioenschappen dit jaar zouden doorgaan, maar komend weekend is het toch zover. Dan vindt in het Hilversumse Tafeltenniscentrum het eerste deel plaats van dit vierdaagse evenement. Zaterdag 26 maart komt de jongere jeugd als eerste in actie. Er zijn 63 aanmeldingen van 14 verschillende verenigingen. Er wordt gespeeld in twee zalen op 15 tafels.

Voor het eerst zijn er geen leeftijdsklassen, maar alleen in sterkteklassen. Dat neemt niet weg dat alle deelnemers veel wedstrijden kunnen spelen. Na de poulewedstrijden (hoofdzakelijk groepen van 5) gaan de besten verder in de hoofdronde. De overige spelers strijden om de prijzen in de troostronde. Daarnaast wordt er ook gespeeld in het dubbelspel.

Het toernooi begint om 9.00 uur. De prijsuitreiking staat gepland rond 17 uur. De toernooi-indeling voor de jeugd is te vinden via onderstaande link:

Zondag 27 maart is het de beurt aan de lagere senioren. Hier zijn 42 aanmeldingen.  De deelnemers zijn onderverdeeld in twee verzamelklassen. Ook hier gaat het toernooi na de poulewedstrijden in het enkelspel verder met een hoofdronde en een troostronde. In de twee dubbelklassen wordt geen troostronde gespeeld. Er wordt gespeeld op 10 tafels in de Louwersezaal.

Het toernooi voor de lagere senioren begint zondag a.s. om 9.30 uur. De indeling is te vinden op toernooi.nl of rechtstreeks via de link:

AK2022 lagere senioren