3e Super Saterday: Hilversum-teams in winning mood

De landelijke competitie is halverwege en de landelijke teams van Hilversum zijn in de winning mood. Team 1, team 2 en 3 staan nog altijd aan kop en team 4 heeft een reële kans op handhaving. Logisch dat er met grote belangstelling wordt uitgekeken naar de derde Super Saturday, komende zaterdag. Je bent harte welkom om onze top teams aan te moedigen. Alle wedstrijden beginnen om 16 uur. Natuurlijk staat het barteam weer klaar om een drankje en een hapje te verzorgen, inclusief de befaamde Hilversum Burger en maaltijdschotel.

Eerste divisie, poule B: Hilversum 1 – Disnie Rats 1

Teamselectie: Jelle Goossens, Ruan Greyling,  Patrick Oeij, Cosmin Stan . Coach: Bert Olofsen.

Het vlaggenschip van Hilversum heeft tot dusverre de hooggespannen verwachtingen kunnen waarmaken. De sterkste tegenstander in de poule, Pecos 1, werd afgelopen zaterdag met maar liefst 8-2 verslagen. Het team van coach Bert Olofsen staat daardoor nog ruimer aan kop in de eerste divisie. Jammer alleen dat de aankomende herfsttitel min of meer een wassen neus is. De promotie- / degradatieregeling die de NTTB heeft bedacht, heeft tot gevolg dat Hilversum pas in het voorjaar de fel begeerde promotie naar de eredivisie in de wacht kan slepen.  Voorlopig is kopman Cosmin Stan nog ongeslagen. Zaterdag is Disnie Rats de tegenstander. De Hoornaars staan laatste en zullen vermoedelijk degraderen. Een uitgelezen kans voor de jonge Ruan Greyling om zijn eerste hattrick te scoren in de eerste divisie.

Derde divisie, poule F: Hilversum 2 – Salamanders 2.

Teamselectie:  Hans den Blanken, Wouter van der Mark, Mick de Vette, Lars de Visser. Coach: Robert de Bie

Het sterk verjongde tweede herenteam draait tot dusverre als een tierelier en is de verrassing van het seizoen. Dank zij de 9-1 overwinning op De Sprint heeft Hilversum 2 nu acht punten voorsprong op naaste concurrent HBC. Met 39 punten uit 5 wedstrijden speelt Hilversum met het indrukwekkende gemiddelde van bijna 8 punten per wedstrijd. Toch is de strijd nog lang niet gestreden. Tegen het taaie Salamanders 2 moet zaterdag met een invaller worden gespeeld, omdat Hans den Blanken geblesseerd is. Daarbij moet worden aangetekend dat de opponent uit Wateringen al het hele seizoen met invallers speelt. Salamanders staat gedeeld 4e/5e en is volop verwikkeld in de strijd om handhaving. Naar verwachting zal Hilversum zijn ongeslagen status ook in deze wedstrijd kunnen handhaven.

Derde divisie A, poule G: Hilversum 3 – TTC Middelburg 2

Teamselectie: Tjarko Bosma, Tali Cohen, Jan Dubelaar, Donald Hessing

Team 3 boekte afgelopen zaterdag een belangrijke 6-4 zege op Alexandria en wist zich daarmee aan kop van de ranglijst te handhaven. De komst van Tali Cohen heeft dit team nieuwe inspiratie gebracht. Met 10 winstpartijen uit 12 duels levert Tali een belangrijke bijdrage aan het succes. Zaterdag komt het onderaan staande Middelburg 2 op bezoek. Doel is om door een ruime overwinning de voorsprong van 3 punten op naaste concurrent Amstelveen, uit te breiden. Ook hier hangt dus een kampioenschap in de lucht.

Derde divisie, poule H: Hilversum 4 – SVE 2

Teamselectie: Lars Adema, Sander van Buul, Danny Mol, Wouter Schoeber,  René van der Velde

Er gaat niets boven Groningen, vonden Lars Adema, Wouter Schoeber en René van der Velde. Want dank zij de 9-1 uitoverwinning op GTTC is team 4 halverwege opgeklommen van de 5e naar de 3e plek. Met slimme opstellingen kan in de vervolgreeks handhaving worden veilig gesteld. Komende zaterdag wacht een mooie uitdaging: SVE 2 met de talentvolle youngsters Tim Gras en Floris zur Mühlen aast op de titel en wil zo min mogelijk punten laten liggen in Hilversum.  Een strijd op het scherp van de snede.

Dames eerste divisie, poule B: Hilversum 1 – Dedemsvaart 1:

Teamselectie: Nanda Bloom , Sanne Briefjes, Neha Gupta, Lisa Mattheij. Coach: Caspar Veenboer

Dames 1 staat een spannend duel te wachten tegen Dedemsvaart. Het verschil tussen beide teams is slechts 1 punt in het voordeel van Hilversum. Hilversum staat 5e (van de 7  teams) met 15 punten uit drie duels en wil zich graag handhaven in de eerste divisie. Neha Gupta heeft zich ontpopt tot absolute kopvrouw van dit jeugdige team. Ze heeft 7 van de 9 partijen gewonnen, een knappe prestatie.