Zaterdag 30 maart: vierde Super Saturday!

Op de vierde Super Saturday van deze voorjaarscompetitie spelen alle vijf de landelijke seniorenteams weer thuis. Heren 1 moet zich zien te herstellen van de smadelijke nederlaag tegen Westa. Heren 3, dat slechts 1 punt wist te halen uit de laatste 2 wedstrijden, is eveneens hard aan een overwinning toe.

Je bent van harte welkom om de wedstrijden bij te wonen (aanvangstijd 16 uur).

Uiteraard is zaterdag behalve de bar ook de keuken geopend met een uitgebreid aanbod van maaltijdschotels. Bovendien is het in onze sfeervolle, vernieuwde kantine gezellig toeven. Kortom, Super Saturday is een bezoek meer dan waard.

Eerste divisie, poule A werd, 16 uur: ProActief / Hilversum 1 – De Veluwe 1

Teamselectie: Martin Khatchanov, Patrick Oeij, Cosmin Stan, Wai-Lung Chung, Nolan Schultz. Coach: Bert Olofsen.

Een compleet heren 1 werd afgelopen zaterdag te kijk gezet door Westa, dat belust was op revanche na de 7-3 nederlaag in Hilversum. Kopman Daan Sliepen was er in die wedstrijd niet bij, In Wessem eiste hij een hoofdrol op door zowel Martin Khatchanov, Cosmin Stan als Nolan Schultz te verslaan.

Omdat concurrent Tempo Team met 8-2 wist te winnen bij Klimaatgroep Stars, heeft Hilversum nog maar 2 punten voorsprong op de Amsterdammers. Leek een week eerder de strijd om het kampioenschap in de eerste divisie A beslist, nu is de spanning weer helemaal terug. Heren 1 kan zich tegen De Veluwe met de ex-internationals Paul Haldan en Ron van Spanje en aanstormend talent Lode Hulshof geen nieuwe misstap permitteren.

Eerste divisie, poule B, 16 uur: Hilversum 2 – Scylla 2

Teamselectie:  Arnoud Meijer, Mick de Vette, Lars de Visser, Gamal de Groot.

Waar heren 1 afgelopen zaterdag faalde, steeg heren 2 juist boven zichzelf uit. Vooral de  puntgave hattricks van de jonkies Mick en Lars zijn opvallend te noemen en onderstrepen dat beiden nog altijd progressie boeken. Lars speelde zijn beste wedstrijden tegen SKF en moet nu laten zien dat hij ook tegen andere tegenstanders, zoals het lastige Scylla 2, potjes kan winnen. Micks hattrick tegen SKF leverde hem een winstscore op van boven de 50 procent (11 uit 21), terwijl hij zijn rating tot boven de magische grens van 2000 zag stijgen.

Tweede divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 3 –  Vriendenschaar 1

Teamselectie: Wouter Schoeber, Tali Cohen, Tjarko Bosma, Donald Hessing, Joris Gieskens

Wat is er aan de hand met heren 3? Na een succesvolle start in de tweede divisie is het de laatste weken snel bergafwaarts gegaan. De 10-0 nederlaag tegen Red Stars werd gevolgd door een 9-1 verlies tegen Pecos. Sterke tegenstanders, dat wel, maar van Pecos werd thuis nog met 6-4 gewonnen. In elk geval is het euforiegevoel van de eerste weken volledig verdwenen en komt de degradatiegrens weer in zicht.  De thuiswedstrijd tegen Vriendenschaar dat 3 punten meer heeft vergaard, kan dus als een sleutelduel worden gezien. En moet het zelfvertrouwen bij team 3 weer wat opvijzelen.

Tweede divisie, poule D, 16 uur : Hilversum 4 –  VVV 1

Teamselectie: Lars Adema, Yoeke Gunsing, Raymond van Putten, Pieter Salentijn, René van der Velde, Erwin Knecht.

Hilversum 4 – VVV 1 is een regelrechte kelderkraker. Beide teams zijn op de ranglijst afgezakt tot beneden Normaal Amsterdams Peil. Waar VVV, de club van Nolan Schultz (heren 1), nog een kleine kans heeft om het vege lijf te redden, moet Hilversum zich opmaken voor een terugkeer naar de 3e divisie. Iets waar vooraf al ernstig rekening mee werd gehouden.

Dames eerste divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 1 – Taverzo 1

Teamselectie: Sanne Briefjes, Neha Gupta, Angelique van den Bosch. Iris de Bie, Carla van der Hulst, Lisa Mattheij, Chanel Verschoor.

Na twee zware nederlagen hebben de dames het zich bijzonder moeilijk gemaakt. Op de ranglijst is het Hilversumse vlaggenschip met een vierde plaats in zwaar weer geraakt. De afstand met nummer vijf bedraagt slechts 3 punten en dat is beslist geen veilige marge te noemen. Aanstaande zaterdag dat voortijdige degradatieduel dus met Taverzo dat er ook op gebrand zal zijn van die vijfde plaats af te komen.

Het team dat op die plaats eindigt is namelijk veroordeeld tot het spelen van een degradatieduel tegen de nummer 2 van de tweede divisie, een zenuwslopende verlenging van de competitie waar niemand op zit te wachten.

Nadia Huizer is als onbetwiste kopvrouw ongetwijfeld van de partij bij de tegenstander uit

Zoetermeer die verder nog een aantal sterke speelsters op de teamlijst heeft staan.

Het is te hopen dat coach Lex Bruijn zijn meiden weer op het juiste spoor kan zetten, om zodoende verder afstand te nemen van die vermaledijde plek 5.

Alle thuiswedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen zaterdag om 16.00 uur.